Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Palinoloji BIY 425 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bitki polen ve sporlarının morfolojilerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği Palinoloji bilimi ve diğer bilim dallarıyla ilişkiler, polen morfolojisi
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bitki polenlerinin morfolojilerini öğrenebilme Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
2 Polen morfolojilerine göre adaptasyonu anlayabilme Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
3 Spor yapısını ve işlevini öğrenebilme Anlatım,
4 Polenlerin yaşam döngülerini öğrenebilme Anlatım,
5 Bitki üreme materyallerini tanıyabilme Anlatım,
6 Arazi çalışmasında polen toplamasını öğrenebilme Anlatım, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Palinolojiye Giriş
2 Palinolojinin Katkıda Bulunduğu Diğer Bilim Dalları
3 Spor ve Polen Nedir?
4 Kriptogam´larda Spor Üreten Yapılar ve Spor Morfolojisi
5 Fanerogam´larda Polen Üreten Yapılar; Gymnosperm´lerde Polen Üreten Organların Yapısı
6 Fanerogam´larda Polen Üreten Yapılar; Gymnosperm´lerde Polen Üreten Organların Yapısı
7 Olgun ve Genç Anterlerin Yapısı
8 Polenin Çimlenmesi
9 Ara Sınav
10 Palinolojide Kullanılan Preparasyon Yöntemleri
11 Angiosperm Polen Morfolojisi; Polen Duvar Yapısı (Sporoderm), Polen Duvar Süs Yapıları (Ornamentasyon),
12 Apertür Tip ve Sayıları, Polen Şekli
13 Gymnosperm Polen Morfolojisi
14 Bazı Angiosperm ve Gymnosperm Bitkilerin Polen Örneklerinin İncelenmesi
Kaynaklar
Ders Notu Pınar, M.N., Akgül,G. & Tuğ, G.N., Palinoloji Uygulama Kılavuzu, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları, Ankara, 2003.
Ders Kaynakları 1. Akman, Y & Günen, K., Bitki Biyolojisi: Botanik, Palme yayıncılık, Ankara, 2007.
2. Büyükkartal, N., Bitki Embriyolojisi Laboratuar Kılavuzu, Kılavuzu, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları, Ankara, 2000.
3. Pehlivan, S., Türkiyenin Alerjen Polenleri Atlası, Ünal Ofset, Ankara, 1995.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Bitki polenlerinin morfolojilerini öğrenebilme
2 Polen morfolojilerine göre adaptasyonu anlayabilme
3 Spor yapısını ve işlevini öğrenebilme
4 Polenlerin yaşam döngülerini öğrenebilme
5 Bitki üreme materyallerini tanıyabilme
6 Arazi çalışmasında polen toplamasını öğrenebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5