Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj | BIY 409 | 7 | 0 + 1 | 1 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Biyokimya ve Mikrobiyoloji derslerini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Öğretim Elemanları |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin biyoloji alanındaki veya biyoloji ile ilgisi olan alanlardaki işyerlerinde staj yaparak derslerde kazandığı bilgi ve becerilerini uygulama imkanı bulması, ve mesleki olarak iş hayatına hazırlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler biyolog, biyokimya uzmanı, kimyager, kimya mühendisi, çevre mühendisi, gıda mühendisinin çalıştığı kurumlarda 30 işgünü staj yapar. Staj raporunda, işyerini, ilgili sektörü, ve çalışma birimini tanıtır ve işyerindeki biyokimyasal ve mikrobiyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartları yazar; staj raporunun teslimi; staj raporunun sunumu; değerlendirme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyoloji ile ilgili sektörleri ve işyerlerini tanır. | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini farklı biyokimya, patoloji, genetik ve mikrobiyoloji vb. laboratuarlarında ya da çeşitli işletmelerinde uygulayabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Staj yapılan laboratuvarda ya da işletmede günce uygulamaları ya da araç-gereçleri kullanabilme yetisine sahip olur. | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Mesleki olarak farklı konularda araştırmalar yapabilir ve öğrendiklerini alanında kullanabilme becerisine sahip olur. | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Staj süresince elde ettiği verileri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Laboratuvarda çalışma koşullarını, iş ve işçi sağlığı konularını pekiştirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşyeri tanıtımı ve ilgili sektörün tanıtımı | |
2 | Çalışma birimi tanıtımı | |
3 | İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
4 | İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
5 | İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
6 | İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
7 | İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
8 | İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
9 | İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
10 | İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
11 | İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar | |
12 | Staj raporunun teslimi | |
13 | Staj raporunun sunumu | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Standart metotlar (TS, ASTM vb), Ulusal ve uluslar arası bilimsel arama motorları (web of science, sciencedirect vb), İlgili cihazların kullanım klavuz ve metotları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyoloji ile ilgili sektörleri ve işyerlerini tanır. | |||||||||||||
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini farklı biyokimya, patoloji, genetik ve mikrobiyoloji vb. laboratuarlarında ya da çeşitli işletmelerinde uygulayabilir. | |||||||||||||
3 | Staj yapılan laboratuvarda ya da işletmede günce uygulamaları ya da araç-gereçleri kullanabilme yetisine sahip olur. | |||||||||||||
4 | Mesleki olarak farklı konularda araştırmalar yapabilir ve öğrendiklerini alanında kullanabilme becerisine sahip olur. | |||||||||||||
5 | Staj süresince elde ettiği verileri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | |||||||||||||
6 | Laboratuvarda çalışma koşullarını, iş ve işçi sağlığı konularını pekiştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |