Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Limnoloji | BIY 319 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölümün Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İç suları morfolojik, fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri açısından öğrenme |
Dersin İçeriği | Suyun bazı özellikleri, iç suların sınıflandırılması, fiziksel ve kimyasal özellikleri, bulunan canlı grupları ve ekosistem |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Limnoloji ile ilgili kavramlar bilgisi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | İç suların fiziksel ve kimyasal özelliklerini, ekolojik bölgelerini, bulunan canlı gruplarını ve ekosistem yapısını anlayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | Limnolojik araştırma yöntemlerini arazi çalışmalarına uygulayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
4 | Tatlı su kaynaklarının korunmasına yönelik duyarlılık geliştirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
5 | Göllerdeki besin zinciri ilişkisini öğrenebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Tatlı su ekosistemlerinin diğer ekosistemlerden farkını söyleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Suyun Bazı Özellikleri | |
2 | Göllerin Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri | |
3 | Göllerde Ekolojik Bölgeler | |
4 | Göllerin Limnolojik Olarak Sınıflandırılması | |
5 | Akarsuların Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri | |
6 | Akarsu Sistemlerinin Sınıflandırılması | |
7 | Akarsu Canlılarının Sınıflandırılması | |
8 | Tatlı Su Canlılarının Sınıflandırılması (Monera, Protista) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Tatlı Su Canlılarının Sınıflandırılması (Sucul Bitkiler, Sucul Hayvanlar) | |
11 | İç sularda Ekosistem | |
12 | İç sularda Enerji ve Prodüktivite | |
13 | İç sularda Kirlenme | |
14 | Limnolojik Araştırma Araç ve Yöntemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tanyolaç, J. Limnoloji, Hatiboğlu Yayıncılık, 5. Baskı, 2009. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Limnoloji ile ilgili kavramlar bilgisi | |||||||||||||
2 | İç suların fiziksel ve kimyasal özelliklerini, ekolojik bölgelerini, bulunan canlı gruplarını ve ekosistem yapısını anlayabilmek | |||||||||||||
3 | Limnolojik araştırma yöntemlerini arazi çalışmalarına uygulayabilme | |||||||||||||
4 | Tatlı su kaynaklarının korunmasına yönelik duyarlılık geliştirebilme | |||||||||||||
5 | Göllerdeki besin zinciri ilişkisini öğrenebilme | |||||||||||||
6 | Tatlı su ekosistemlerinin diğer ekosistemlerden farkını söyleyebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |