Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ekoloji Uygulamaları BIY 220 4 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölümün Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ekolojide kullanılan araştırma ve analiz yöntemleri hakkında yeterli ve gerekli donanıma sahip olma
Dersin İçeriği Ekolojide kullanılan araştırma ve analiz yöntemleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İklimsel parametrelerin ölçülmesini öğrenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
2 Toprakla ilgili parametrelerin ölçülmesini öğrenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
3 Öğrenilen yöntemleri arazi çalışmalarına uygulayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
4 Hayvanlarda gelişme süresinin hesaplanmasını öğrenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
5 Populasyon yoğunluk tayinini öğrenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
6 Asit yağmurlarının ekosisteme etkisini deneysel olarak kurgulayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Meteoroloji İstasyonu Bulunmayan Bir Yerin Yağış Miktarının Bulunması
2 Meteoroloji İstasyonu Bulunmayan Bir Yerin Ortalama Sıcaklığının Hesaplanması
3 Yağışların Etkinliği ve Bazı Kuraklık İndisleri
4 H. Walter Yöntemine Göre İklim Diyagramının Çizilmesi
5 Klimogramlar
6 Civalı Termometre ile Havanın Mutlak ve Bağıl Neminin Tayini
7 Asit Yağmurlarının Oluşumu ve Ekosisteme Etkileri
8 Toprak Neminin Tayini
9 Ara Sınav
10 Toprağın Su Tutma Kapasitesinin Tayini
11 Toprakta pH Tayini
12 Toprakta Kaba Kireç Tayini
13 Hayvanlarda Sıcaklıkla Gelişme Süresi Arasındaki İlişkiler
14 Hayvanlarda Popülasyon Yoğunluğunun Tayini
Kaynaklar
Ders Notu Özen, F. Ekoloji laboratuar notları, Balıkesir, 2003
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 İklimsel parametrelerin ölçülmesini öğrenebilme
2 Toprakla ilgili parametrelerin ölçülmesini öğrenebilme
3 Öğrenilen yöntemleri arazi çalışmalarına uygulayabilme
4 Hayvanlarda gelişme süresinin hesaplanmasını öğrenebilme
5 Populasyon yoğunluk tayinini öğrenebilme
6 Asit yağmurlarının ekosisteme etkisini deneysel olarak kurgulayabilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Uygulama) 5 1 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 2 2
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 109
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,36
Dersin AKTS Kredisi 4