Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Su Havzaları COG 623 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CERCİS İKİEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Yunus Emre Mutlu

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Fiziki coğrafyanın bir alt disipliniolan hidrografya'nın temel kavramları, su havzaları, su havzalarının özellikleri, su havzalarının karşılaştığı çevre sorunları ile havza analizleri hakkında bilgi sahibi olmak. Güncel yöntem ve teknikler ile yapılmış akademik çalışmaları incelemek, analiz etmek, bu yöntemleri akademik çalışmalarda kullanabilmek

Dersin İçeriği

Hidrografya'nın temel kavramları, su havzaları, su havzalarının özellikleri, su havzalarının karşılaştığı çevre sorunları ile havza analizleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hidrografya ve temel kavramlar
2 Su havzaları (Akarsular, Göller ve Denizler)
3 Havza sınırlarını belirleme ve haritalandırma
4 Akarsu akım özellikleri ve ölçümler
5 Akarsu havza morfometrisi ve özellikleri
6 Akarsu taşkınları ve özellikleri
7 Akarsu taşkınları ve analizleri
8 Akarsu taşkınları ve analizleri
9 Göl tipleri ve özellikleri
10 Göllerde havzaları ve sınırlarını belirleme
11 Göllerde hareket ve seviye değişikliği
12 Su havzalarından yararlanma
13 Küresel iklim değişikliğinin su havzalarına etkisi
14 İçilebilir su kaynakları ve sorunlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Atalay, İ. (1992). Genel Fizikî Coğrafya. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.

Erinç, S. (1971). Jeomorfoloji II. (2. Baskı). İstanbul: Edebiyat Fakültesi Matbaası.

Hoşgören, M. Y. (1984). Hidrografya’nın Ana Çizgileri I. İstanbul: Acar Matbaacılık Tesisleri.

İnandık, H. (1960). Akarsular ve Göller. İstanbul: Baha Matbaası.

İzbırak, R. (1990). Sular Coğrafyası. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.

Özdemir, H. (2007) "SCS-CN Yağış Akış Modelinin CBS ve Uzaktan Algılama Yöntemleriyle Uygulanması: Havran Çayı Havzası Örneği (Balıkesir)", Coğrafi Bilimler Dergisi, Sayı 5, Cilt 2, Ankara.

Özdemir H. and Bird, D., (2009). Evalution of morphometric parameters of drainage networks drived from topographic maps and DEM in point of floods, Environmental Geology 56, 1405-1415. 

Strahler, A.N. (1952a). Dynamic basis of geomorphology. Bull Geol Soc Am 63:923– 938.

Strahler, A.N. (1964). Quantitative geomorphology of drainage basins and channel networks. In: Chow VT (ed) Handbook of applied hydrology. New York, pp 4-40–4-74. 

Şen, Z. (2009). Taşkın Afet ve Modern Hesaplama Yöntemleri, Su Vakfı Yayınları. İstanbul. 

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1
2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Final 1 20 20
Ödev 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6