Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Yayıncılık SMY 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı dijital yayıncılık kavramlarını tanımlayarak, uygulamaları tasarlayabilmektir. Bu ders dijital yayıncılıkta tasarlama ve planlama için gerekli olan bilgiyi ve pratiği kazandırır. Dijital içeriğin nasıl oluşturulacağını ve biçimlendirileceğini, kullanıcı ve dijital platform çeşitliliğine bağlı olarak içeriğin nasıl optimize edileceğini, dijital yayıncılık standartlarının nasıl işlediğini ve dijital yayın içeriğinin nasıl düzenleneceğini öğretir.

Dersin İçeriği

Bu ders; Dijital medya tanımı ve kapsamı, Dijital medya uygulamaları ,Dijital  teknoloji, Dijital yayıncılık , Dijital görüntü teknikleri, Renk ve Resim Kaynakları , Renk Uygulamaları,  Dijital Yayıncılık Uygulamaları; konularını içermektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnternet ortamında yayıncılık uygulamalarını inceler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İnternet ortamında gazetecilik, radyo-tv, reklamcılık uygulaması düzenler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dijital medya tanımı ve kapsamı
2 Dijital medya uygulamaları
3 Dijital teknoloji
4 Dijital yayıncılık
5 Günümüzde dijital yayıncılık
6 İnternet Üzerinden Dijital Yayıncılık
7 İnternet Üzerinden Dijital Yayıncılık
8 Ara Sınav
9 Dijital Yayıncılık ve Pazarlama
10 Dijital Yayıncılık ve Reklam
11 Dijital Yayıncılık Uygulamaları
12 Dijital Yayıncılık Uygulamaları
13 Dijital Yayıncılık Uygulamaları
14 Dijital Yayıncılık Uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-Dijital Yayıncılık- Anadolu Üniversitesi Yayınları

2-Dijital Yayıcılık (2014), Yazar: Frania Hall, Çeviren:Hale Vardar, Profil Kitapevi

3-Makaleler

 

 
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 İnternet ortamında yayıncılık uygulamalarını inceler.
2 İnternet ortamında gazetecilik, radyo-tv, reklamcılık uygulaması düzenler.
3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Performans Görevi (Seminer) 5 16 80
Ödev 1 10 10
Ara Sınav 1 8 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6