Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Hizmette Proje Tasarımı ve Geliştirme | SHD 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Tüm sosyal hizmet uygulama dersleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YUSUF GENÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Hasan Hüseyin TAYLAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Sosyal hizmet alanında proje tasarlama, geliştirme, uygulama, sosyal hizmet alanında problem belirlenen bir alanla ilgili iyileştirme yapabilme ve bir problemi çözme yeteneği geliştirme |
Dersin İçeriği | Sosyal bilimler ve özellikle sosyal hizmet alanında bir projenin tasarımı, hazırlanması, destekleyecek kuruma başvurusu, başlangıcı, projenin uygulama süreci zorlukları, hassasiyetleri, işleyiş biçimi, ilgili olduğu sosyal sorun alanına katkıları, orta ve uzun vadede çıktıları ve sonlandırma aşamalarında projenin nasıl yürütüleceği konusu incelenecektir. Projeden ilgili sorun alanında meydana getireceği katkılara dayalı programa dönüşmesi ve alanında sosyal politika üretimine zemin oluşturmasının önem ve analizleri yapılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Projenin ne olduğunu ve nasıl yapıldığını öğrenir | Benzetişim, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, | |
2 | Yatırım, Proje ve Program Kavramları, Bilimsel Proje Çeşitlerini tanır | ||
3 | Sosyal Hizmet kapsamlı projelerin amaçları bilir, proje çağrı gruplarını takip eder | ||
4 | Sosyal projenin neden, nasıl kurgulandığını öğrenir ve proje iskeleti oluşturur | ||
5 | Proje Raporu Hazırlar, Geliştirir ve Sonuçlandırır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin kapsamı, Proje nedir, neden yapılır | |
2 | Yatırım, Proje ve Program Kavramları, Bilimsel Proje Çeşitleri | |
3 | Sosyal Hizmet kapsamlı projelerin amaçları, Proje çağrı grupları | |
4 | Sosyal Proje neden, nasıl kurgulanır, İskeleti nasıl oluşturulur | |
5 | Projede Bilimsel Yöntemin Uygulanması, Proje Yönetimi, Proje Yönetiminin Bileşenleri, Proje Yöneticisi, Yöneticinin Görev/Sorumluluk Ve Becerileri 9 10 | |
6 | Proje Planlama: Zaman – Maliyet – Kaynak Planlaması | |
7 | Proje Raporu Hazırlama, Geliştirme ve Sonuçlandırma | |
8 | Vize | |
9 | Sosyal hizmet temel alanında Proje hazırlama ve Öğrenci Sunumu (örnek) | |
10 | Sosyal hizmet temel alanında Proje hazırlama ve Öğrenci Sunumu (örnek) | |
11 | Sosyal hizmet temel alanında Proje hazırlama ve Öğrenci Sunumu (örnek) | |
12 | Sosyal hizmet temel alanında Proje hazırlama ve Öğrenci Sunumu (örnek) | |
13 | Sosyal hizmet temel alanında Proje hazırlama ve Öğrenci Sunumu (örnek) | |
14 | Sosyal hizmet temel alanında Proje hazırlama ve Öğrenci Sunumu (örnek) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Proje yazım teknikleri, Proje çağrı alanları, Hibe programları, TÜBİTAK çağrıları Horizan programları |
Ders Kaynakları | Sosyal proje üretimi ile ilgili kİtaplar Ders notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | X | |||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X | |||||
8 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
9 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Projenin ne olduğunu ve nasıl yapıldığını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
2 | Yatırım, Proje ve Program Kavramları, Bilimsel Proje Çeşitlerini tanır | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Sosyal Hizmet kapsamlı projelerin amaçları bilir, proje çağrı gruplarını takip eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Sosyal projenin neden, nasıl kurgulandığını öğrenir ve proje iskeleti oluşturur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Proje Raporu Hazırlar, Geliştirir ve Sonuçlandırır | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 55 |
1. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 0 | 10 | 0 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 45 | 45 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |