Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık, Toplum ve Sosyal Hizmet SHD 607 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sosyal hizmet bağlamında sağlık ve toplum ilişkisinin öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Sağlıkla ilgili temel kavramlar, sağlığın sosyal boyutu, sağlığı etkileyen sosyal faktörler, sosyal hizmet bağlamında sağlık-toplum ilişkisi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlık ve toplum ilişkisini açıklar. Mikro Öğretim, Anlatım, Soru-Cevap,
2 sosyal hizmet açısından sağlık ve toplum ilişkisinin önemini kavrar Mikro Öğretim, Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders hakkında bilgilendirme - Sağlıkla ilgili temel kavramlar
2 Sağlık Sistemleri - Sağlık Eşitsizlikleri - Dezavantajlı Gruplar
3 Sağlığın ölçümü - Sağlık Araştırmaları
4 Dünyada Türkiye'de Sağlık Kurumları - Sağlığı etkileyen faktörler
5 Yaşam Seyri sağlık ilişkisi - Çocuk-Genç-Yetişkin-Yaşlı
6 Aile - Bakım Yükü Sağlık İlişkisi
7 Ekonomi - Çalışma Hayatı sağlık ilişkisi
8 Eğitim sağlık ilişkisi
9 Sosyal Destek - Dışlanma sağlık ilişkisi
10 Din - Kültür sağlık ilişkisi
11 Çevre - Ulaşım Sağlık İlişkisi
12 Sağlıklı Yaşam Tarzı Sağlık İlişkisi
13 Sağlık Hizmetlerinin Sunumu - Sağlık İlişkisi
14 Sosyal Hizmet Bağlamında Sağlık - Toplum İlişkisi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Sağlığın sosyal belirleyicileri, Wilkinson, İnsev Yay. 

Sağlık statüsü belirleyicileri, ed. Fatih Budak

Sosyolojik boyutlarıyla sağlık, ed. Özlem Özer-Fatih Santaş

Kliniğin Doğuşu, Foucault

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. X
2 Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. X
3 Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir X
4 Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. X
5 Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. X
6 Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. X
7 Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. X
8 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma.
9 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Sağlık ve toplum ilişkisini açıklar. 4 3 4 4 4 3 4 2 2
2 sosyal hizmet açısından sağlık ve toplum ilişkisinin önemini kavrar 4 4 3 2 4 4 4 3 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6