Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Dersinde Okul Dışı Öğrenme Yaklaşımları | SNF 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU UZUNKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elife Nur Saydam |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin ilkokul sosyal bilgiler dersinde okul dışı öğrenme ortamları ve bu öğrenme ortamlarında kullanılabilecek farklı öğretim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını ve uygulamalar yapabilmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Sosyal bilgiler dersinin yapısı, ilkokulda sosyal bilgiler dersinin yeri ve önemi, ilkokulda okul dışı öğrenmeye olan ihtiyaç, okul dışı öğrenme ortamları, sosyal bilgiler dersi açısından okul dışı öğrenmenin gerekliliği, okul dışı öğrenme ortamlarının çeşitliliği, sosyal bilgiler dersinde yararlanılabilecek okul dışı öğrenme ortamları, sosyal bilgiler dersinde farklı öğretim yaklaşımları ve okul dışı öğrenmeye ilişkin ders tasarımları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlkokulda okul dışı öğrenme ortamlarına olan ihtiyacın farkına varma | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Sosyal bilgiler dersinde okul dışı öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olma | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Sosyal bilgiler dersinde okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek farklı öğretim yaklaşımlarını uygulayabilme | Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Okul dışı öğrenme ortamlarını kullanarak sosyal bileğiler ders tasarlama | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal bilgiler dersi ile ilgili temel kavramlar ve sosyal bilgiler dersinin yapısı | |
2 | İlkokulda sosyal bilgiler dersinin gerekliliği | |
3 | İlkokulda okul dışı öğrenme ortamlarına olan ihtiyacın tartışılması ve güncel araştırmalarla desteklenmesi | |
4 | Sosyal bilgiler dersinde okul dışı öğrenme ortamları | |
5 | İlkokul sosyal bilgiler dersinde sözlü tarih çalışmaları | |
6 | İlkokul sosyal bilgiler dersinde yerel tarih çalışmaları | |
7 | İlkokul sosyal bilgiler dersinde müze kullanımı | |
8 | İlkokul sosyal bilgiler dersinde doğal alanların kullanımı | |
9 | Ara sınav | |
10 | İlkokul sosyal bilgiler dersinde teknolojik alanların kullanımı | |
11 | İlkokul sosyal bilgiler dersinde resmi ve özel kurumlardan yararlanma | |
12 | İlkokul sosyal bilgiler dersinde sanat merkezlerinden yararlanma | |
13 | Okul dışı öğrenmeye dayalı sosyal bilgiler dersi tasarlama ve örnek uygulamalar | |
14 | Okul dışı öğrenmeye dayalı sosyal bilgiler dersi tasarlama ve örnek uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Foran, A. (2008). An outside place for social studies. Canadian Social Studies, 41(1), 1-9. Humberstone, B. and Stan, I. (2011). Outdoor learning: primary pupils' experiences and teachers' interaction in outdoor learning, Education 3-13, 39 (5), 529-540. Şimşek, A. & Kaymakçı, S. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Tuncel, G. ve Dolanbay, H. (2016). Sınıf dışı öğretim teknikleriyle sosyal bilgiler öğretimi. Ramazan Sever, Mesut Aydın ve Erol Koçoğlu (Ed.). Alternatif yaklaşımlarla sosyal bilgiler eğitimi (s. 358-418) içinde. Ankara: Pegem Akademi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde analiz, sentez ve değerlendirmeler yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, özgün tanım ve sonuçlara ulaşır. | ||||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek kullanır ve eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik özgün bir konuda bilimsel çözümler üretip paydaşlarına aktarır. | ||||||
4 | Bilimsel yöntemlere ilişkin üst düzey beceriler kazanarak sınıf eğitimi alanındaki bilimsel araştırmalarda yeni ve karmaşık düşüncelerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | ||||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yeni yöntem, düşünce ve tasarımlarla özgün bilimsel araştırmayı bağımsız olarak yürüterek yaptığı yayınlarla alanına katkıda bulunur. | ||||||
6 | Üst düzey zihinsel becerileri kullanarak sınıf eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
7 | Yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunarak alanına yönelik normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | ||||||
8 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İlkokulda okul dışı öğrenme ortamlarına olan ihtiyacın farkına varma | ||||||||
2 | Sosyal bilgiler dersinde okul dışı öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olma | ||||||||
3 | Sosyal bilgiler dersinde okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek farklı öğretim yaklaşımlarını uygulayabilme | ||||||||
4 | Okul dışı öğrenme ortamlarını kullanarak sosyal bileğiler ders tasarlama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |