Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Operatıng System Engıneerıng | CIE 557 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. VEYSEL HARUN ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İleri işletim sistemi konuları, işletim sistemi tasarımı ve gerçekleştiriminin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Giriş, İşletim Sistemlerinin Yapısı, Süreç Yönetimi, Süreçler, İş Parçacıkları, Süreç Senkronizasyonu, CPU Planlama, Kilitlenme, Bellek Yönetimi, Ana Bellek ve Sanal Bellek, Depolama Yönetimi, Depolama Yapısı, Dosya Sistemi Arayüzü ve Gerçekleştirimi, Girdi Çıktı Sistemi, Koruma ve Güvenlik, İleri Konular, Sanal Makineler, Dağıtık Sistemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarların ve işletim sistemleriminin yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Süreçler ve iş parçacıklarını öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | CPU planlama, süreç senkronizasyonu ve kilitlenmeyi öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Bellek sistemi, depolama yapısı, dosya sistemi ve girdi çıktı sistemini öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Güvenliği öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İşletim Sistemlerine Giriş | |
3 | Süreçler | |
4 | İş Parçacıkları | |
5 | CPU Planlama | |
6 | Süreç Senkronizasyonu | |
7 | Kilitlenme | |
8 | Ana Bellek ve Sanal Bellek | |
9 | Depolama Yapısı | |
10 | Dosya Sistemi Arayüzü ve Gerçekleştirimi | |
11 | Girdi Çıktı Sistemi | |
12 | Koruma ve Güvenlik | |
13 | Sanal Makineler | |
14 | Dağıtık Sistemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Abraham Silberschatz, Peter B. Galvin, Greg Gagne, Operating System Concepts, John Wiley & Sons - http://os-book.com/ |
Ders Kaynakları | Abraham Silberschatz, Peter B. Galvin, Greg Gagne, Operating System Concepts, John Wiley & Sons - http://os-book.com/ William Stallings, Operating Systems: Internals and Design Principles, Pearson |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
7 | Tanımlanmış bilgi ve iletişim teknolojileri problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayarların ve işletim sistemleriminin yapısını öğrenir | |||||||
2 | Süreçler ve iş parçacıklarını öğrenir | |||||||
3 | CPU planlama, süreç senkronizasyonu ve kilitlenmeyi öğrenir | |||||||
4 | Bellek sistemi, depolama yapısı, dosya sistemi ve girdi çıktı sistemini öğrenir | |||||||
5 | Güvenliği öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |