Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pattern Recognıtıon and Machıne Learnıng SWE 525 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İBRAHİM DELİBAŞOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste örüntü tanıma ve makine öğrenmesinin temel kavramları tanıtılır. Sınıflama, kümeleme, özellik çıkarımı, boyut indirgeme gibi konular uygulamalı örnekler ile açıklanır.

Dersin İçeriği

Örüntü tanıma ve makine öğrenmesinin temel kavramlarını öğrenmek. Makine öğrenmesi tekniklerini örnekler üzerinden uygulamayı öğrenmek.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bayes teoremini öğrenme Mikro Öğretim,
2 Gözetimli ve gözetimsiz öğrenme tekniklerini anlama Mikro Öğretim,
3 Sınıflama ve kümeleme yöntemlerini öğrenme Gözlem, Mikro Öğretim,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Örüntü tanıma ve Makine öğrenmesine giriş
2 Eğri uydurma
3 Bayes teoremi
4 Gözetimli öğrenme ve sınıflama
5 Lineer ve Nonlineer sınıflayıcılar
6 Gözetimsiz öğrenme ve kümeleme
7 K-means ve k-nn yöntemleri
8 Karar ağacı
9 Özellik seçme ve dönüştürme
10 Boyut indirgeme
11 Sinir ağları
12 Evrişimsel Sinir ağları
13 Özellik çıkarımı
14 Görüntü sınıflama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Pattern Recognition and Machine Learning, C. M. Bishop, Springer 2006

E. Alpaydın, Introduction to Machine Learning, Third Edition, The MIT Press, 2014

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Her ölçekte yazılım sistemi için proje planlaması; zaman, kaynak, bütçe ve risk yönetimi yapar, alternatif çözüm yolları belirler.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Bayes teoremini öğrenme
2 Gözetimli ve gözetimsiz öğrenme tekniklerini anlama
3 Sınıflama ve kümeleme yöntemlerini öğrenme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 25
1. Ödev 25
Toplam 50
1. Final 50
Toplam 50
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Proje / Tasarım 1 24 24
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 4 5 20
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6