Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Computer Graphıcs and Game Programmıng | SWE 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLÜZAR ÇİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı etkileşimli bilgisayar grafiğinin temelleri , etkileşimli bilgisayar grafiğinde kullanılan donanım ve yazılım bileşenlerini ve yazılım mühendisliğindeki uygulamalarını tanıtmaktır. Bu derste, Etkileşimli bilgisayar grafiği donanımları, temel bilgisayar grafiği algoritmaları, 2B/3B dönüşümler, eğri ve yüzey gösterimleri, projeksiyonlar, sahneleme, gölgelendirme ve ışık ve etkileşimli bilgisayar grafiği uygulamaları anlatılacaktır. Öğrencilerden etkileşimli bilgisayar grafiği donanım ve yazılım bileşenlerini kullanarak bir uygulama geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, etkileşimli bilgisayar grafiğinin tanımı, etkileşimli bilgisayar grafiği donanım ve yazılım bileşenleri ve uygulama alanları anlatılacaktır. Bu amaçla, etkileşimli bilgisayar grafiği donanımları, 3B/3B dönüşümşer, eğri ve yüzey gösterimleri, sahneleme, gölgelendirme ve ışıklandırma, kullanılan yazılım bileşenleri sırasıyla anlatılacaktır.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 2B ve 3B temel grafik dönüşümlerini gerçekleştirme becerisi kazanma | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | |
2 | Açık grafik programlama sistemlerini tanıma ve kullanma | Tartışma, Anlatım, | |
3 | Bilgisayar grafiginde kullanılan matematik alt yapısını öğrenme | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
4 | Etkileşimli bilgisayar grafiğinin uygulama alanları (oyun, animasyon, eğitim, tıp, vs.) konusunda bilgi sahibi olma | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etkieşimli Bilgisayar Grafiğine Giriş | |
2 | Etkileşimli Bilgisayar Grafiğinde Kullanılan Donanım ve Yazılımlar | |
3 | Temel Bilgisayar Grafiği Matematiği | |
4 | İki Boyutlu Dönüşümler | |
5 | Üç Boyutlu Dönüşümler | |
6 | Üç Boyutlu Dönüşümler | |
7 | Projeksiyonlar | |
8 | Yıl İçi Sınavı | |
9 | Sahneleme | |
10 | Işık ve Gölgelendirme | |
11 | Etkileşimli Bilgisayar Grafiği Uygulamaları | |
12 | Etkileşimli Bilgisayar Grafiği Uygulamaları | |
13 | Etkileşimli Bilgisayar Grafiği Uygulamaları | |
14 | Etkileşimli Bilgisayar Grafiği Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Her ölçekte yazılım sistemi için proje planlaması; zaman, kaynak, bütçe ve risk yönetimi yapar, alternatif çözüm yolları belirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2B ve 3B temel grafik dönüşümlerini gerçekleştirme becerisi kazanma | ||||||
2 | Açık grafik programlama sistemlerini tanıma ve kullanma | ||||||
3 | Bilgisayar grafiginde kullanılan matematik alt yapısını öğrenme | ||||||
4 | Etkileşimli bilgisayar grafiğinin uygulama alanları (oyun, animasyon, eğitim, tıp, vs.) konusunda bilgi sahibi olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |