Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretimde Güncel Öğretim Metodları | EPO 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, güncel öğrenme – öğretim yöntemlerini uygulamadaki örnekleriyle öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler, öğrenme – öğretim yöntemleri üzerinde incelemeler yaparak sınıf ortamında uygulama yapmayı öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğinde; Çok kültürlü eğitim anlayışı temelli, Dönüştürülmüş sınıf temelli, Sürdürülebilir kalkınma temelli, Performans temelli, Allosterik temelli, Reggio Emilia temelli, Argümantasyon temelli, Derslik Dışı temelli, Kuantum temelli, Okuma çemberi temelli, Süreç temelli gibi güncel ve etkili öğrenme – öğretim yöntemleri ele alınarak uygulamalarına ilişkin örnekler oluşturulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı temellere dayanan öğrenme-öğretme metotlarını kavrama | ||
2 | Farklı temellere dayanan öğrenme-öğretme metotlarına örnek oluşturma | ||
3 | Farklı temellere dayanan öğrenme-öğretme metotlarını uygulayabilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Süreç temelli öğrenme – öğretim yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
2 | Kuantum temelli öğrenme – öğretim yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
3 | Allosterik temelli öğrenme – öğretim yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
4 | Performans temelli öğrenme – öğretim yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
5 | Sürdürülebilir kalkınma temelli öğrenme – öğretim yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
6 | Çok kültürlü eğitim anlayışı temelli öğrenme – öğretim yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
7 | Reggio Emilia temelli öğrenme – öğretim yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
8 | Vize | İlgili Kaynaklar |
9 | Dönüştürülmüş sınıf temelli öğrenme – öğretim yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
10 | Derslik Dışı temelli öğrenme – öğretim yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
11 | Okuma çemberi temelli öğrenme – öğretim yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
12 | Argümantasyon temelli öğrenme – öğretim yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
13 | Güncel öğretme yöntemlerine ilişkin uygulama örneği oluşturma | İlgili Kaynaklar |
14 | Güncel öğretme yöntemlerine ilişkin uygulama örneği oluşturma | İlgili Kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ekici, G (2014) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme- Öğretme Yaklaşımları, (Edit). Pegem, Ankara Borich G. D (2014). Etkili Öğretim Yöntemleri (Çeviri: Bahaddin Acat). Nobel Yayıncılık, Ankara Ekici, G. ve Güven, M. (2013). Yeni Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Gülay Ekici (2016) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-III
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Farklı temellere dayanan öğrenme-öğretme metotlarını kavrama | |||||||||||||
2 | Farklı temellere dayanan öğrenme-öğretme metotlarına örnek oluşturma | |||||||||||||
3 | Farklı temellere dayanan öğrenme-öğretme metotlarını uygulayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |