Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki Teknik ve Halk Eğitimi EPO 617 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Mesleki ve teknik eğitimle ilgili kavramlar bilgisi, mesleki ve teknik eğitimin Türkiye’deki ve dünyadaki yeri ve önemini kavrama. 

Dersin İçeriği

Temel kavramlar bilgisi, İnsan kaynağı ve planlanması, Mesleki teknik eğitime etki eden faktörler, Mesleki teknik eğitim ve Türk eğitim sistemi, Mesleki teknik eğitim ve mesleğe yöneltme hizmetleri, İnisiyatif, etik, liderlik, takım çalışması, çatışma ve kriz yönetimi gibi iş ve işletmelerle ilgili kavramlar. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mesleki ve teknik eğitimle ilgili temel kavramları bilir
2 Mesleki ve teknik eğitimin ekonomideki önemini kavrar
3 Mesleki ve teknik eğitimin Türk Eğitim sistemindeki yerini ve önemini bilir
4 Mesleki rehberlik ve işgücü planlamasının eğitim sistemi bakımından önemini kavrar
5 Yerel farklılıklar, teknoloji ve hizmetiçi eğitimin mesleki ve teknik eğitimdeki önemini kavrar
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar bilgisi
2 Temel kavramlar bilgisi
3 Mesleki teknik eğitimde etkili olan faktörler
4 İnsan kaynakları yönetimi
5 Kariyer planlama
6 Mesleki ve teknik eğitimin planlanması
7 Mesleki teknik eğitim ve ekonomisi
8 Mesleki ve teknik eğitimde hizmetiçi eğitim
9 Mesleki teknik eğitimde kız çocuklarının eğitimi
10 Meslek etiği
11 Liderlik
12 İnisiyatif
13 İşbirliği ve takım çalışması
14 İş yerinde formel ve informel yapılanmalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Alkan, Cevat ve Doğan, Hıfzı. Mesleki ve Teknik Eğitimin İlkeleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 1985.
Doğan, Hıfzı, Teknoloji Eğitimi Ankara Üniversitesi Yayınları,
Fagerlindi I ve Sahai L.J. (1989) Education & National Development Pergamon Press New York
Geray, Cevat(1978) Halk Eğitimi. Ankara:A.Ü.Eğitim Fakültesi Yayınları No:73.
Hesapçıoğlui Muhsin (2001) İnsan Kaynakları Planlaması, Anı Yayıncılık
Kavak ve Diğerleri Eğitim Ekonomisi Seçilmiş yazılar
Kayai Yahya K. İnsan Yetiştirme Düzenimiz (1984) H.Un. yay.
Lowe , John. (1985). Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış. Çev: Turhan Oğuzkan. Unesco Yayınları, Ankara.
MEB, 1990. Çıraklık ve Mesleki-Teknik Eğitim, Ankara,
Tezcani M. (1993) Boş Zamanlar Sosyolojisi Ankara Un. EBF yayınları No:174
Ademi Mahmut Eğitim Planlaması A.Ü. Eğitim Fak. Yayın No:1

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Mesleki ve teknik eğitimle ilgili temel kavramları bilir
2 Mesleki ve teknik eğitimin ekonomideki önemini kavrar
3 Mesleki ve teknik eğitimin Türk Eğitim sistemindeki yerini ve önemini bilir
4 Mesleki rehberlik ve işgücü planlamasının eğitim sistemi bakımından önemini kavrar
5 Yerel farklılıklar, teknoloji ve hizmetiçi eğitimin mesleki ve teknik eğitimdeki önemini kavrar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Proje / Tasarım 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6