Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Teknik ve Halk Eğitimi | EPO 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mesleki ve teknik eğitimle ilgili kavramlar bilgisi, mesleki ve teknik eğitimin Türkiye’deki ve dünyadaki yeri ve önemini kavrama. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar bilgisi, İnsan kaynağı ve planlanması, Mesleki teknik eğitime etki eden faktörler, Mesleki teknik eğitim ve Türk eğitim sistemi, Mesleki teknik eğitim ve mesleğe yöneltme hizmetleri, İnisiyatif, etik, liderlik, takım çalışması, çatışma ve kriz yönetimi gibi iş ve işletmelerle ilgili kavramlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mesleki ve teknik eğitimle ilgili temel kavramları bilir | ||
2 | Mesleki ve teknik eğitimin ekonomideki önemini kavrar | ||
3 | Mesleki ve teknik eğitimin Türk Eğitim sistemindeki yerini ve önemini bilir | ||
4 | Mesleki rehberlik ve işgücü planlamasının eğitim sistemi bakımından önemini kavrar | ||
5 | Yerel farklılıklar, teknoloji ve hizmetiçi eğitimin mesleki ve teknik eğitimdeki önemini kavrar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar bilgisi | |
2 | Temel kavramlar bilgisi | |
3 | Mesleki teknik eğitimde etkili olan faktörler | |
4 | İnsan kaynakları yönetimi | |
5 | Kariyer planlama | |
6 | Mesleki ve teknik eğitimin planlanması | |
7 | Mesleki teknik eğitim ve ekonomisi | |
8 | Mesleki ve teknik eğitimde hizmetiçi eğitim | |
9 | Mesleki teknik eğitimde kız çocuklarının eğitimi | |
10 | Meslek etiği | |
11 | Liderlik | |
12 | İnisiyatif | |
13 | İşbirliği ve takım çalışması | |
14 | İş yerinde formel ve informel yapılanmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alkan, Cevat ve Doğan, Hıfzı. Mesleki ve Teknik Eğitimin İlkeleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 1985. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mesleki ve teknik eğitimle ilgili temel kavramları bilir | |||||||||||||
2 | Mesleki ve teknik eğitimin ekonomideki önemini kavrar | |||||||||||||
3 | Mesleki ve teknik eğitimin Türk Eğitim sistemindeki yerini ve önemini bilir | |||||||||||||
4 | Mesleki rehberlik ve işgücü planlamasının eğitim sistemi bakımından önemini kavrar | |||||||||||||
5 | Yerel farklılıklar, teknoloji ve hizmetiçi eğitimin mesleki ve teknik eğitimdeki önemini kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |