Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nicel Araştırmalarda İleri Veri Analizi | EPO 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yüksek öğretim programlarında öğrenim gören öğrencilerin, gerek tez yazım sürecinde gerekse alan yazında yer alan çalışmaların incelenmesinde istatistiksel analizlerden ve bu analizlerin yürütüldüğü istatistiksel paket programlardan haberdar olmaları gerekmektedir. Nicel verilerin toplanması, kaydedilmesi ve uygun istatistiksel analizlerin seçimi ve bu süreçte karşılaşılan problemlerin çözümünde uygun istatistiksel yöntemlerin belirlenmesi, bireylerin bu programlara belirli düzeyde hâkim olmalarıyla mümkün olacaktır. Bu dersin kapsamında da bu konuda bilgiler verilecektir. |
Dersin İçeriği | 1. Nicel araştırmalarda problem durumu 2. Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri 2.1. Verilerin düzenlenmesi 2.2.Analiz varsayımlarının kontrol edilmesi 3. Problem durumlarına uygun istatistiksel çözümlerin üretilmesi 3.1.Betimsel İstatistik teknikleri 3.2.Anlam çıkarıcı istatistik teknikleri 3.2.1.Basit analizler 3.2.2.Çok değişkenli analizler |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nicel verilerin toplanması, kaydedilmesi ve uygun istatistiksel analizlerin seçimini yapabilir. | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Araştırma problemlerin çözümünde uygun istatistiksel yöntemlerin belirleyebilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | İstatistiksel programlara belirli düzeyde hâkim olabilir. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nicel araştırmanın tanımı ve gerekliliği | |
2 | Nicel araştırmalarda problem durumunun belirlenmesi, ilgili desenler. | |
3 | Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri | |
4 | Nicel araştırmalarda verilerin düzenlenmesi | |
5 | Nicel araştırmalarda varsayımların kontrol edilmesi | |
6 | Problem durumlarına uygun istatistiksel çözümlerin üretilmesi | |
7 | Problem durumlarına uygun istatistiksel çözümlerin üretilmesi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Betimsel İstatistik ve Blgisayar uygulamaları | |
10 | Betimsel İstatistik ve Blgisayar uygulamaları | |
11 | Anlam çıkarıcı İstatistik tanımı ve özellikleri | |
12 | Basit anlam çıkarıcı istatistikler ve Bilgisayar Uygulamaları | |
13 | Çok değişkenli istatistikler ve Bilgisayar uygulamaları | |
14 | Çok değişkenli istatistikler ve Bilgisayar uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Howell, D. C. (2012). Statistical methods for psychology. Cengage Learning. Green, S.B. and Salkind, N.J. (2005). Using SPSS for Windows and Macintosh: Analyzing and understanding data. New Jersey: Prentice Hall. Palland, J. (2002). SPSS survival manual (11. bs). Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Tatham, R. L. (1998). Multivariate data analysis . Upper Saddle River, NJ: Prentice hall. Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. Holt, Rinehart and Winston, 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nicel verilerin toplanması, kaydedilmesi ve uygun istatistiksel analizlerin seçimini yapabilir. | 3 | 5 | |||||||||||
2 | Araştırma problemlerin çözümünde uygun istatistiksel yöntemlerin belirleyebilir. | 3 | 5 | |||||||||||
3 | İstatistiksel programlara belirli düzeyde hâkim olabilir. | 3 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |