Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzaktan Eğitim Kuram ve Uygulamalar | EPO 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uzaktan eğitimin uygulama alanlarını öğrenme, uzaktan eğitimde kullanılan iletişim araçlarının etkin kullanımını öğrenme, uzaktan eğitim ile yürütülen açık öğretim uygulamalarının sürecini, önemini ve yarattığı katma değeri kavrama amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Uzaktan eğitimin kuramsal altyapısı, mevcut uygulamalar, konu ile ilgili araştırmalar, temel uzaktan eğitim teknolojileri, örnek uygulamalar, problem ve araştırmaya dayalı tartışmalar. Örgün eğitimdeki bir dersin uzaktan eğitime dönüştürülmesinin deneyimlenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan eğitim alanındaki ön öğrenme ve deneyimlerin ortaya konulması | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Uzaktan eğitimin temelleri. Uzaktan eğitimin tarihi ve tanımları | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Uzaktan eğitim teorileri. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Uzaktan eğitimde öğrenme kuramları. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Uzaktan eğitimde ders tasarımı. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Otantik öğrenme ve uzaktan eğitim. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma. Dersin içeriği, yöntemi, beklentileri ve kaynakları hakkında bilgilendirme. Uzaktan eğitim alanındaki ön öğrenme ve deneyimlerin ortaya konulması | |
2 | Uzaktan eğitimin temelleri. Uzaktan eğitimin tarihi ve tanımları. | |
3 | Uzaktan eğitim teorileri. | |
4 | Uzaktan eğitim teorileri. | |
5 | Uzaktan eğitimde öğretici, öğrenci, öğretim. | |
6 | Uzaktan eğitimde öğrenme kuramları. | |
7 | Uzaktan eğitimde etkileşim. | |
8 | Uzaktan eğitimde ders tasarımı. | |
9 | Teknoloji ve LMS kullanımı | |
10 | Otantik öğrenme ve uzaktan eğitim. | |
11 | Uzaktan eğitimde değerlendirme. (Öğrenci değerlendirmesi) | |
12 | Uzaktan eğitim sistemlerinde değerlendirme | |
13 | Uzaktan eğitimde yönetim | |
14 | Dönem değerlendirmesi ve final proje sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Michael Simonson, Sharon E. Smaldino, Michael Albright, and Susan Zvacek (2008) Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (4th Edition). -Alanla ilişkili öncü makaleler. -Lynette R. Porter. (2004) Developing an Online Curriculum. -Ömer Cem Karacaoğlu (2013). Online Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: İhtiyaç Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uzaktan eğitim alanındaki ön öğrenme ve deneyimlerin ortaya konulması | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
2 | Uzaktan eğitimin temelleri. Uzaktan eğitimin tarihi ve tanımları | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | ||
3 | Uzaktan eğitim teorileri. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
4 | Uzaktan eğitimde öğrenme kuramları. | |||||||||||||
5 | Uzaktan eğitimde ders tasarımı. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 |
6 | Otantik öğrenme ve uzaktan eğitim. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |