Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Yönetim Uygulamaları | GYY 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğe ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neo klasik ve modern yönetim teorileri konu ve yaklaşımlarını içermektedir. Aynı zamanda derste günümüzdeki modern yönetim uygulamalarının pratiklerine değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilir | ||
3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilir | ||
4 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir | ||
5 | Yönetsel süreçleri kavrayabilme ve irdeleyebilir | ||
6 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir | ||
7 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim Organizasyonun İşletmecilik İçindeki Yeri ve Önemi | |
2 | Yönetim, Yönetici, Örgüt Kavramları | |
3 | Yönetim düşüncesinin evrimi: Klasik Yönetim Düşüncesi | |
4 | Yönetim düşüncesinin evrimi: Neo-klasik (Beşeri İlişkiler)Yönetim Düşüncesi | |
5 | Yönetim düşüncesinin evrimi: Neo-klasik yönetim yaklaşımları | |
6 | Yönetim düşüncesinin evrimi : Örgüt ve çevresi ve modern yönetim düşüncesi | |
7 | Durumsallık Yaklaşımı | |
8 | Sistem Yaklaşımı | |
9 | Yönetim Fonksiyonları :Planlama, Organizasyon, Yöneltme, Koordinasyon, Denetim | |
10 | Yönetim Fonksiyonları :Planlama, Organizasyon, Yöneltme, Koordinasyon, Denetim | |
11 | Yönetim Süreçleri: Önderlik, Motivasyon | |
12 | Yönetim Süreçleri: İletişim, Karar verme | |
13 | Hedeflere Göre Yönetim | |
14 | Genel değerlendirme ve tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 |
2 | Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilir | |||||||
3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilir | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 |
4 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 |
5 | Yönetsel süreçleri kavrayabilme ve irdeleyebilir | |||||||
6 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 |
7 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilir | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,84 | ||
dersAKTSKredisi | 7 |