Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Yönetim ve Girişimcilik GYY 519 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ESRA DİL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Günümüzde giderek artan ve sertleşen rekabet koşulları girişimcilerin değer yaratma ve hedeflerine ulaşma yollarını değiştirmek ve geliştirmek durumunda bırakmıştır. Bu değişim ve gelişim ihtiyacı,  girişimcilerin sahip oldukları sınırlı kaynaklarını ve becerilerini kullanırken, bugünün rekabetçi avantajlarını kullanmak için gerekli faaliyetleri yapmak ve firmanın gelecekteki rekabet avantajı sağlayacak yenilikleri bugünden keşfetmek arasında bir karar verme durumuna bırakmaktadır. Bu durumu karşılamak için girişimcilik fırsatlar yaratarak, stratejik yönetim ise bu fırsatları rekabet avantajına çevirerek katkı yapmaktadır. Bu nedenle girişimci ve stratejik bakış açısı entegre edilmelidir. Bu dersin amacı dersi alanlarda bir girişimin rekabetçi bağlamı ve girişimin bu bağlamda konumlandırılmasıyla ilişkili stratejik yönetim hakkında bir anlayış geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Stratejik yönetim sürecinin nasıl gerçekleştiği, stratejik kararların özellikleri, dış çevre analizleri, endüstri dalı analizi, amaç, hedef, misyon, amaç yapısı ve hiyerarşisi, iç çevre analizi, swot analizi, strateji türleri, strateji formülasyonu ve portföy analizleri konularına değinilecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşletme stratejilerinin değerlendirilmesi ile ilgili temel ekonomik kavram ve ilkelerini yorumlamak Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Farklı pazarların doğasını ve gelişimini tespit edebilecek analizleri yapılabilmek Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama,
3 Stratejik tercihlerin doğası ve karar vermede enformasyon ve riskin önemini sorgulamak Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama,
4 Stratejik analiz araçlarının neler olduğu ve her bir analiz aracının strateji geliştirmede rolünü ayırt etmek Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama,
5 İşletme düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir işletme için strateji formule edebilmek Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama,
6 Şirket düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir şirket için strateji formule edebilmek Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama,
7 İşletme ve şirket düzeyinde geliştirilen stratejileri uygulayabilmek Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Stratejik Yönetimin Kavramsal ve İçerik Olarak Genel Çerçevesi
2 Stratejik Yönetim Düşüncesinin Evrimi ve Ulusal Rekabet Gücü
3 Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
4 İç Çevre Analizi: Üstünlükler Ve Zayıflıklar
5 Örgüt Yönünün Belirlenmesi: Vizyon, Misyon Ve Hedefler
6 Işletme Ve Departman Düzeyinde Stratejilerin Belirlenmesi
7 Şirket Düzeyinde Stratejilerin Belirlenmesi
8 Şirket Düzeyinde Stratejiler
9 Stratejinin Uygulanması: Örgüt Yapısının Analizi
10 Stratejinin Uygulanması: Örgüt Kültürü ve Liderlik
11 Stratejik Denetim
12 Stratejik Firma Analizi İçin Örnek Olay Yöntemi
13 Stratejik Sektör Analizi
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Coşkun, Recai (2016) Stratejik Yönetim: Kuram ve Uygulama (Ders Notları), Sakarya Kitapevi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi bilgilerini problem çözmede ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme X
2 Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi ile ilgili karmaşık problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözebilme X
4 Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme, sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme X
5 Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar ve ahlaki kuralları dikkate alarak çalışabilme X
6 Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi alanına ilişkin temel ekonomi kavramlarını kavrama ve bunları uygulayabilme X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 İşletme stratejilerinin değerlendirilmesi ile ilgili temel ekonomik kavram ve ilkelerini yorumlamak
2 Farklı pazarların doğasını ve gelişimini tespit edebilecek analizleri yapılabilmek
3 Stratejik tercihlerin doğası ve karar vermede enformasyon ve riskin önemini sorgulamak
4 Stratejik analiz araçlarının neler olduğu ve her bir analiz aracının strateji geliştirmede rolünü ayırt etmek
5 İşletme düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir işletme için strateji formule edebilmek
6 Şirket düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir şirket için strateji formule edebilmek
7 İşletme ve şirket düzeyinde geliştirilen stratejileri uygulayabilmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6