Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Girişimcilikte Vaka Analizi | GYY 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye'de girişimcilik eğitiminin pratiğe dönük yönünün çok etkin kullanılmadığı görülmektedir. Deneyimsel ve eylemsel öğrenmeye daha fazla önem verilmelidir. Girişimcilikte Örnek Olaylar dersiyle bu eksikliğin de bir parça da olsa giderileceği düşünülmektedir. Bu ders, girişimcilik konusunda önemli birikimleri yansıtan çeşitli örnek olayları kullanarak, girişimciliği bir kariyer yolu olarak düşünen öğrencilerin bu birikimlerden faydalanmalarını sağlamak amaçlamaktadır. Derste analiz edilecek çeşitli örnek olaylar ile girişimcilik süreçlerine ilişkin çeşitli tecrübeler üzerinden öğrencilerimizin önemli kazanımlar elde edecekleri düşünülmektedir. Eğer öğrenciler insanların başarılı bir şekilde şirketler kurabildiklerini görürlerse, bu, sürecin gizemini çözmeye ve bu seçeneği daha uygulanabilir hale getirme konusunda daha yüksek bir motivasyona ve özgüvene sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Derste öncelikle ilerleyen derslerde örnek olayların analiz edilebilmesine yönelik bir zihinsel arka planın oluşturulabilmesi için girişimciliğin temel kavramları anlatılacaktır. Daha sonra girişimciliğin motivasyon aşamasından başlayarak, iş fikri oluşturma, finansman sağlama, işi hayata geçirme vb. süreçlere ilişkin çeşitli örnek olaylar analiz edilecektir. Bu örnek olayların bazıları doküman üzerinden incelenecektir. Bazı örnek olaylar ise sektörden tecrübeli girişimcilerin derse davet edilmesi ve öğrencilere bizzat kendi deneyimlerini aktarmaları şeklinde ele alınacaktır. Öğrencilerin her bir ders öncesinde gelecek derste incelenecek örnek olaya ilişkin araştırma yaparak derse hazırlanmaları istenecektir. Ders öğrencilerin yüksek düzeyde katılımını gerektirmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilikle İlgili Temel Kavramları Açıklar | Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Girişimcilik Açısından Değer Taşıyan Bir İş Fikrini Analiz Edebilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
3 | Girişimcilik Açısından Değer Taşıyan Bir İş Fikrini Analiz Edebilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
4 | Bir Girişimin Başarı ve Başarısızlık Sebeplerini Bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
5 | Bir Girişimi Hayata Geçirmek İçin Alternatif Finansman Kaynaklarını Bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Niçin Girişimci Olmalıyız? Girişimcilik Motivasyonu Konusunda Konuşma- Tanışma | |
2 | Girişimciliğin Temel Kavramları | |
3 | Girişimcilik İçin Uygulanılabilir Bir İş Fikri Oluşturma | |
4 | Uygulanabilir Bir İş Fikrinin Finansmanının Sağlanması | |
5 | İş Fikrinin Hayata Nasıl Geçirmek İçin İş Modelinin ve İş Planının Hazırlanması | |
6 | Girişimci Zihniyet: İstanbul'un Fethi Girişimcilik Motivasyonuna İlişkin Bize Neler Anlatıyor? | |
7 | Bir Fikirle Başlamak: Kurbağa İle Gelen Başarı! | |
8 | Finansman Sağlama – Hayallerin Gerçekleşmesi İçin Kitle fonlaması İle Bir Platform Oluşturma | |
9 | Daha Önce Yazılan Bir İş Planı Üzerinden Hataları ve Başarıları Anlamak | |
10 | Gelecekte Girişimcilik Trendleri : Girişimcilik Nasıl Bir Zeminde Gerçekleşecek | |
11 | Nasıl Yapmalıyım: Başarılı Girişimcilik Örnekleri Üzerinden Doğruları Öğrenmek | |
12 | Nasıl Yapmamalıyım: Başarısız Girişimcilik Örnekleri Üzerinden Hatalardan Ders Almak ve Girişimden Çıkış Stratejilerini Anlamak | |
13 | Sosyal Girişimcilik, Tekno-girişimcilik, Yeşil Girişimcilik Üzerine Örnek Olaylar | |
14 | Öğrenci Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gürler, G., Taş, A. Ahmet Y. E. (2019). Girişimcilik Temel Kavramlar ve Bir Süreç Önerisi, Sakarya Üniversitesi Yayınları, No:199, Sakarya. - Örnek olaylar ve ilgili makaleler dersten önceki hafta bildirilecektir. - Ekonomi gazeteleri ve dergileri. -KOSGEB -Bir İş Kurmak ve Test Etmek Kitapçığı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Girişimcilikle İlgili Temel Kavramları Açıklar | |||||||
2 | Girişimcilik Açısından Değer Taşıyan Bir İş Fikrini Analiz Edebilir | |||||||
3 | Girişimcilik Açısından Değer Taşıyan Bir İş Fikrini Analiz Edebilir | |||||||
4 | Bir Girişimin Başarı ve Başarısızlık Sebeplerini Bilir | |||||||
5 | Bir Girişimi Hayata Geçirmek İçin Alternatif Finansman Kaynaklarını Bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
1. Final | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |