Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Girişimcilikte Hukuki Süreçler | GYY 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞAFAK NARBAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi GİZEM ÇOŞĞUN YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gizem Çoşğun Yıldırım
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Adı geçen bu ders, girişimcilik lisansüstü programını tamamlayanlara girişimci olarak faaliyet yürütecekleri süreçte ihtiyaç duyacakları hukuk bilgisini kazandırmayı hedeflemektedir. Bu kapsamda özellikle ticaret hukukunun temel kavramları olan ticari işletme, tacir, tacir olmanın hüküm ve sonuçları, ticari iş kavramı ve ticari iş olmaya bağlanan sonuçlar üzerinde durulacaktır. Ayrıca kıymetli evrak hukuku içerisinde özel ve önemli bir yeri olan girişimcilik sürecinde ödeme aracı olarak kullanılacak kambiyo senetleri (özellikle bono ve çek) hakkında bilgilendirme yapılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ticaret hukukunun temel kavramları olan ticari işletme, tacir, tacir olmanın hüküm ve sonuçları, ticari iş kavramı ve ticari iş olmaya bağlanan sonuçlar, sermaye şirketlerinden limited ve anonim şirketlerin temel özellikleri ile nasıl kurulacakları, kambiyo senetleri (özellikle bono ve çek) hakkında bilgilendirme, sınai mülkiyet hakları ve kapsamları, fikri mülkiyet hukuku ekseninde eser sahibinin hakları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, kuramsal ve uygulamalı Girişimcilik ve Yenilikçilik yönetimi bilgilerini kullanabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Girişimcilik ve Yenilikçilik yönetimi ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Girişimcilik ve Yenilikçilik yönetimi ile ilişkili karmaşık sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözümleyebilme | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Girişimcilik ve Yenilikçilik yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Girişimcilik ve Yenilikçilik yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hukuk ve ticaret hukukunun temel kavramları, Girişimcilik Teorisi ve KOBİ'ler | |
2 | Ticari işletme ve tacir kavramları ve bu kavramların terimleri ve sonuçları | |
3 | Ticari işletme kavramı ve ticari işletme olmanın sonuçları | |
4 | Ticari şirketlerin tanıtılması, şahıs şirketi ile sermaye şirketi ayrımının incelenmesi | |
5 | Limited ve Anonim şirketlerin temel özellikleri, kuruluşları hakkında temel bilgiler | |
6 | Kıymetli evrak hukukunun tanıtımı ve temel özellikleri | |
7 | Kambiyo senetleri, tahvillerin promosyonu ve ödeme aracı olarak kullanımlarının belirlenmesi | |
8 | Çek, çekin unsurları, çekin ödenmesi ve ödenmeme sonuçlarının tespiti | |
9 | Vize | |
10 | Sınai mülkiyet hukuku hakkında temel bilgiler | |
11 | Marka hukuku ve Markalaşma, Marka Yönetimi ve İnovasyonun tespiti hakkında temel bilgiler | |
12 | Patent ve faydalı model, tasarım kavramları ve bu kavramların haklarla sağladığı korumanın özellikleri | |
13 | Fikir ve Sanat Eserleri Kanununun Temel İlkeleri | |
14 | final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Yaman, Süleyman ve Çelik, Harun. Teoriden Uygulamaya Girişimcilik Eğitimi. Pegem Yayınları. İstanbul, 2022; Döm Tomak, Serpil. Girişimcilik Teori, Süreç ve Uygulama. Detay Yayıncılık. İstanbul, 2018; Eser, Gül. Güncel Bir Yaklaşımla Girişimcilik. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara, 2022; Marangoz, Mehmet. Girişimcilik. Beta Yayınları. İstanbul, 2018. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, kuramsal ve uygulamalı Girişimcilik ve Yenilikçilik yönetimi bilgilerini kullanabilme | |||||||
2 | Girişimcilik ve Yenilikçilik yönetimi ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | |||||||
3 | Girişimcilik ve Yenilikçilik yönetimi ile ilişkili karmaşık sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözümleyebilme | |||||||
4 | Girişimcilik ve Yenilikçilik yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
5 | Girişimcilik ve Yenilikçilik yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 9 | 18 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |