Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Modeli Oluşturma ve İş Planı Hazırlama | GYY 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN PEHLİVAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin, öğrencilere iş modelinin önemini belirli düşünme sistemi üzerinden anlamalarına yardımcı olması ve açık, kapsamlı, uygulanabilir ve ikna edici bir iş planı yazmak için gerekenlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, öğrencilerin güçlü bir iş fikrinden hareketle, iş modelinin önemini belirli düşünme sistemi üzerinden anlamalarına yardımcı olacaktır. Ders, bir iş modelinin potansiyelini ve fırsatı ortaya çıkaracak şekilde nasıl tasarlanıp yapılandırılacağına odaklanmaktadır. Öğrencilerin, kendi girişimlerine veya projelerine başlarken karar vermeyi etkileyen öncülleri ve sonuçları daha iyi anlamalarına olanak sağlanacaktır. İş Modeli Kanvası üzerinden bir iş fikrinin genel olarak uygulanabilirliğini değerlendirme, güçlü ve zayıf yönlerini anlayabilme, işin riskli taraflarını görebilme gibi çok boyutlu bir bilgi sunulacaktır. İş Modelini oluşturduktan sonra dersin ikinci kısmında, açık, kapsamlı, uygulanabilir ve ikna edici bir iş planı yazmak için gerekenlere odaklanılacaktır. İş planı, girişimcilik yolculuğunun bir giriş biletidir ve yeni bir iş kurmanın planlama ve uygulama süreci için çok önemlidir. Öğrenciler, çeşitli bölümleri ile ilgili olarak iş planından neyin gerekli olduğunu anlayacak ve hem bir iş fikrinin iç geliştirme sürecine nasıl yardımcı olduğunu hem de dış iletişim için nasıl etkili bir araç olarak işlediğini anlayacaklardır. İş modelleri ve iş Planları üzerinden örnekler üzerinden tartışmalarla ders sadece teorik bağlamda değil pratik yönüyle de kuvvetli bir katkı sunacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir iş fikrinden hareketle, iş modelinin önemini belirli düşünme sistemi üzerinden anlamaları sağlanır. | Anlatım, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Bir iş modelinin nasıl tasarlanıp yapılandırılacağı öğrenilir. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Kendi girişimlerine veya projelerine başlarken karar vermeyi etkileyen öncülleri ve sonuçları daha iyi anlamaları sağlanır. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | İş Modeli Kanvası üzerinden bir iş fikrinin genel olarak uygulanabilirliğini değerlendirme, güçlü ve zayıf yönlerini anlayabilme, işin riskli taraflarını görebilme gibi çok boyutlu bir bilgi sunulur. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
5 | Bir iş planı yazmak için gerekenlere odaklanılır. | Anlatım, | |
6 | İş modelleri ve iş planları üzerinden örneklerle tartışmalar yapılır. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir iş fikrinden hareketle, iş modelinin önemini belirli düşünme sistemi üzerinden anlamaları sağlanır. | |||||||
2 | Bir iş modelinin nasıl tasarlanıp yapılandırılacağı öğrenilir. | |||||||
3 | Kendi girişimlerine veya projelerine başlarken karar vermeyi etkileyen öncülleri ve sonuçları daha iyi anlamaları sağlanır. | |||||||
4 | İş Modeli Kanvası üzerinden bir iş fikrinin genel olarak uygulanabilirliğini değerlendirme, güçlü ve zayıf yönlerini anlayabilme, işin riskli taraflarını görebilme gibi çok boyutlu bir bilgi sunulur. | |||||||
5 | Bir iş planı yazmak için gerekenlere odaklanılır. | |||||||
6 | İş modelleri ve iş planları üzerinden örneklerle tartışmalar yapılır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|