Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Kaynakları Analitiği IKA 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

İnsan kaynakları bilgi sistemlerinin gelişimiyle ortaya çıkan büyük verinin kullanımı ile ilgili programların ve istatistiksel yöntemlerin analizi ve karar alma süreçlerinin kanıta dayalı yönetim anlayışına dayalı olarak ortaya konulması amaçlanmaktadır. 

Dersin İçeriği

İK analitiği “doğru iş kararları almak için ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve analizini içermektedir. İşten ayrılma, ik departmant performansı, performans yönetimi alanlarında uygulamalı analizleri içermektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan kaynakları verilerini toplayabilme, düzenleyebilme ve analiz edebilme becerisine sahip olmak Tartışma,
2 İnsan kaynakları işgücü talep tahminleri ve planlama yapabilme becerisine sahip olma, işletmenin gelecekteki insan kaynağı ihtiyacın belirleyebilme Tartışma,
3 Veri görselleştirme ve raporlama tekniklerini kullanarak sunum yapabilme Tartışma,
4 İnsan kaynakları verilerine dayanarak karar alabilme yetkinliğine sahip olmak Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnsan Kaynakları Analitiği: Temel Kavramlar
2 İK Metrikleri
3 Veri Madenciliği, Makine Öğrenmesi ve Yapay Zeka
4 Büyük Veri
5 Karar Destek Sistemleri
6 Betimsel Analitik
7 Kestirimci Analitik
8 Karar Analitiği
9 Betimsel Analitik Uygulamaları
10 Kestirimci Analitik Uygulamaları
11 Karar Analitiği Uygulamaları
12 Veri Madenciliği
13 Veri Görselleştirmesi
14 Karar Ağacı Uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu

Marr, Bernard (2018) Veri Stratejisi Büyük Veri ve Nesnelerin İnterneti Nasıl Kar Getirir?, MediaCat, İstanbul

Ders Kaynakları

Ataay Saybaşılı ,N. Aylin (2018) İnsan kaynakları Yönetiminde Etki ve Etkinlik, Nobel Yayınları, Ankara 

Cemaloğlu, Necati ve Duykuluoğlu (2020) Sosyal Bilimlerde Veri Madenciliği, Pegem Akademi, Ankara 

Cemaloğlu, Necati (Ed.) (2020) Veriye Dayalı Yönetim, Pegem Akademi, Ankara

Uğuz, Sinan (2019) Makine Öğrenmesi Teorik Yönleri ve Python Uygulamaları ile Bir Yapay Zeka Ekolü, Nobel Yayınları, Ankara

Chollet, François (2019) Python ile Derin Öğrenme, Buzdağı Yayınları, Ankara

Kapanoğlu, Muzaffer ve Er, Fikret (Ed.) (2016) İşletme Analitiği, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir

Er, Fikret (Ed.) (2016) Veri Madenciliği, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir

Davenport, Thomas (2018) Big Data and Work Efsaneye Son Vermek, Fırsatları Keşfetmek, Türk Hava Yolları Yayınları, İstanbul

Marr, Bernard (2017) Büyük Veri İşbaşında 45 Yıldız Şirket Büyük Veriyi Nasıl Kullandı, MediaCat, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir.
2 Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. X
4 Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. X
5 Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. X
6 Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 İnsan kaynakları verilerini toplayabilme, düzenleyebilme ve analiz edebilme becerisine sahip olmak 5 1
2 İnsan kaynakları işgücü talep tahminleri ve planlama yapabilme becerisine sahip olma, işletmenin gelecekteki insan kaynağı ihtiyacın belirleyebilme 5 1
3 Veri görselleştirme ve raporlama tekniklerini kullanarak sunum yapabilme
4 İnsan kaynakları verilerine dayanarak karar alabilme yetkinliğine sahip olmak 5 1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 65
1. Ödev 35
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6