Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ebelik ve Felsefe EBP 604 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEKİYE TURAN
Dersi Verenler Doç.Dr. ZEKİYE TURAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, ebeliğin insanlığın varoluşuna katkılarını ve  ebelik eğitiminin amaç ve felsefesini anlamayı sağlamaktır. 

 

Dersin İçeriği

Ebelik tarihi, dünyada ve ülkemizde ebelik, ebelik mesleği görev ve sorumlulukları, toplum ve ebelik, ebeliğin ana-çocuk sağlığına etkileri, ebelik eğitimi ve felsefesi, ebelik araştırmalarıdır.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ebeliğin tarihi gelişimini ve doğasını açıklamalı Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma,
2 Ebenin sağlık bakımı sistemi içindeki yeri, rol ve işlevlerini ifade etmeli Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
3 Felsefe ile ebelik bilimini ilişkilendirmeli Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
4 Ebelik model / kuramlarının önemini açıklamalı Soru-Cevap,
5 Bilimsel sorun çözümlemede doğru karar verme becerisini göstermeli Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ebelik Tarihi
2 Ebelik Tarihi
3 Dünyada Ve Ülkemizde Ebelik
4 Dünyada Ve Ülkemizde Ebelik
5 Ebelik Mesleği Görev Ve Sorumlulukları
6 Ebelik Mesleği Görev Ve Sorumlulukları
7 Toplum Ve Ebelik
8 Ara Sınav
9 Ebeliğin Ana-Çocuk Sağlığına Etkileri
10 Ebelik Eğitimi Ve Felsefesi
11 Ebelik Eğitimi Ve Felsefesi
12 Ebelik Araştırmaları
13 Ebelik Araştırmaları
14 Ebelik Araştırmaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

- Fitzpatrick JJ, Whall AL. Conceptual Models of Nursing. 4th Ed., Pearson Education Inc., New Jersey, 2005. - Gulanic M, Kloop A, Galanes S, Gradishar D, Puzas MK. Nursing Care Plans. 4th. Ed. Mosby-Year Book Inc., St. Louis, 1998. - Kaya, N. “Hemşireliğin Temel Kavramları”, İç Hastalıkları Hemşireliği, ed. Z. Durna, 11-44, İstanbul, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2013. - Kaya, N. “Hemşirelik Süreci Hemşirelik Tanılaması”, Hemşirelik Esasları, ed. T. Aştı, A. Karadağ., 137-175, İstanbul, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2012. - Kaya, N. “Hemşirelik Süreci”, İç Hastalıkları Hemşireliği, ed. Z. Durna, 45-78, İstanbul, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2013. - Kaya, N. “Roper Logan Tierney’in Hemşirelik Modeli”, Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, ed. K. Babadağ, T. Aştı, Gözden Geçirilmiş 2. Bsk., 1-7, İstanbul, İstanbul Medikal Yayıncılık Ltd. Şti., 2012. - Potter PA, Perry AG. Fundamentals of Nursing. 7th Ed., Mosby Year Book Inc., Philedelphia, 2009. - Roper N, Logan W, Tierney AJ. The Elements of Nursing. Churchill Livingstone, London, 1996. Taylor C, Lillis, C, Le Mone P. Fundamentals of Nursing The Art & Science of Nursing Care. Lippincott Co., Philadelphia, 2001. - Tomer AM, Alligood MR. Nursing Theorists and Their Work. 6th Ed., Mosby Inc., United States of America, 2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi X
2 Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi X
3 Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi X
4 Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi X
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi X
7 Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi X
8 Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Ebeliğin tarihi gelişimini ve doğasını açıklamalı
2 Ebenin sağlık bakımı sistemi içindeki yeri, rol ve işlevlerini ifade etmeli
3 Felsefe ile ebelik bilimini ilişkilendirmeli
4 Ebelik model / kuramlarının önemini açıklamalı
5 Bilimsel sorun çözümlemede doğru karar verme becerisini göstermeli
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6