Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ebelik ve Felsefe | EBP 604 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ebeliğin insanlığın varoluşuna katkılarını ve ebelik eğitiminin amaç ve felsefesini anlamayı sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği | Ebelik tarihi, dünyada ve ülkemizde ebelik, ebelik mesleği görev ve sorumlulukları, toplum ve ebelik, ebeliğin ana-çocuk sağlığına etkileri, ebelik eğitimi ve felsefesi, ebelik araştırmalarıdır.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ebeliğin tarihi gelişimini ve doğasını açıklamalı | Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Ebenin sağlık bakımı sistemi içindeki yeri, rol ve işlevlerini ifade etmeli | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | Felsefe ile ebelik bilimini ilişkilendirmeli | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Ebelik model / kuramlarının önemini açıklamalı | Soru-Cevap, | |
5 | Bilimsel sorun çözümlemede doğru karar verme becerisini göstermeli | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ebelik Tarihi | |
2 | Ebelik Tarihi | |
3 | Dünyada Ve Ülkemizde Ebelik | |
4 | Dünyada Ve Ülkemizde Ebelik | |
5 | Ebelik Mesleği Görev Ve Sorumlulukları | |
6 | Ebelik Mesleği Görev Ve Sorumlulukları | |
7 | Toplum Ve Ebelik | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ebeliğin Ana-Çocuk Sağlığına Etkileri | |
10 | Ebelik Eğitimi Ve Felsefesi | |
11 | Ebelik Eğitimi Ve Felsefesi | |
12 | Ebelik Araştırmaları | |
13 | Ebelik Araştırmaları | |
14 | Ebelik Araştırmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Fitzpatrick JJ, Whall AL. Conceptual Models of Nursing. 4th Ed., Pearson Education Inc., New Jersey, 2005. - Gulanic M, Kloop A, Galanes S, Gradishar D, Puzas MK. Nursing Care Plans. 4th. Ed. Mosby-Year Book Inc., St. Louis, 1998. - Kaya, N. “Hemşireliğin Temel Kavramları”, İç Hastalıkları Hemşireliği, ed. Z. Durna, 11-44, İstanbul, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2013. - Kaya, N. “Hemşirelik Süreci Hemşirelik Tanılaması”, Hemşirelik Esasları, ed. T. Aştı, A. Karadağ., 137-175, İstanbul, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2012. - Kaya, N. “Hemşirelik Süreci”, İç Hastalıkları Hemşireliği, ed. Z. Durna, 45-78, İstanbul, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2013. - Kaya, N. “Roper Logan Tierney’in Hemşirelik Modeli”, Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, ed. K. Babadağ, T. Aştı, Gözden Geçirilmiş 2. Bsk., 1-7, İstanbul, İstanbul Medikal Yayıncılık Ltd. Şti., 2012. - Potter PA, Perry AG. Fundamentals of Nursing. 7th Ed., Mosby Year Book Inc., Philedelphia, 2009. - Roper N, Logan W, Tierney AJ. The Elements of Nursing. Churchill Livingstone, London, 1996. Taylor C, Lillis, C, Le Mone P. Fundamentals of Nursing The Art & Science of Nursing Care. Lippincott Co., Philadelphia, 2001. - Tomer AM, Alligood MR. Nursing Theorists and Their Work. 6th Ed., Mosby Inc., United States of America, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | X | |||||
2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | X | |||||
3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | X | |||||
4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | X | |||||
7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | X | |||||
8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ebeliğin tarihi gelişimini ve doğasını açıklamalı | ||||||||
2 | Ebenin sağlık bakımı sistemi içindeki yeri, rol ve işlevlerini ifade etmeli | ||||||||
3 | Felsefe ile ebelik bilimini ilişkilendirmeli | ||||||||
4 | Ebelik model / kuramlarının önemini açıklamalı | ||||||||
5 | Bilimsel sorun çözümlemede doğru karar verme becerisini göstermeli |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |