Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kadın Statüsü ve Sorunları | EBP 506 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkiye’de kadının toplumsal statüsünün analiz edilmesidir.
|
Dersin İçeriği | Dünyada kadının statüsü, ülkemizde kadının statüsü, toplumsal cinsiyet kavramları, toplumsal cinsiyetle kadının statüsü arasındaki ilişki, kadının statüsü ile kadın sağlığı arasındaki ilişki, toplumda kadının rolleri, kadın ve siyaset, kadın ve eğitim, kadın ve kent yaşamı, kadın ve iş yaşamı, kadın ve medya, kadını güçlendirme mekanizmaları, cinsiyete dayalı ayrımcılıkla mücadele, toplumsal cinsiyet ve şiddet ilişkisi, aile içi şiddet.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal cinsiyet eşitliği kavramını tanımlayabilir | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Türkiye'de kadının statüsü hakkında bilgi sahibi olur | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kadına yönelik toplumsal cinsiyet ayrımcılığı konusunda farkındalığı olur | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Toplumsal cinsiyetin kadın sağlığına etkisini açıklar | Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Toplumsal cinsiyet ve şiddet İlişkisisini açıklar | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyada Kadının Statüsü | Literatüre taraması |
2 | Ülkemizde Kadının Statüsü | Literatüre taraması |
3 | Toplumsal Cinsiyet Kavramları | Literatüre taraması |
4 | Toplumsal Cinsiyetle Kadının Statüsü Arasındaki İlişki | Literatüre taraması |
5 | Kadının Statüsü İle Kadın Sağlığı Arasındaki İlişki | Literatüre taraması |
6 | Toplumda Kadının Rolleri | Literatüre taraması |
7 | Kadın ve Siyaset | Literatüre taraması |
8 | Kadın ve Eğitim | Literatüre taraması |
9 | Kadın ve Kent Yaşamı, Kadın ve İş Yaşamı | Literatüre taraması |
10 | Kadın ve Medya | Literatüre taraması |
11 | Kadını Güçlendirme Mekanizmaları | Literatüre taraması |
12 | Cinsiyete Dayalı Ayrımcılıkla Mücadele | Literatüre taraması |
13 | Toplumsal Cinsiyet ve Şiddet İlişkisi | Literatüre taraması |
14 | Aile İçi Şiddet | Literatüre taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme | ||||||
2 | Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme | X | |||||
3 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme | X | |||||
4 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme | X | |||||
7 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme | ||||||
8 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplumsal cinsiyet eşitliği kavramını tanımlayabilir | ||||||||
2 | Türkiye'de kadının statüsü hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||
3 | Kadına yönelik toplumsal cinsiyet ayrımcılığı konusunda farkındalığı olur | ||||||||
4 | Toplumsal cinsiyetin kadın sağlığına etkisini açıklar | ||||||||
5 | Toplumsal cinsiyet ve şiddet İlişkisisini açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 23 | 23 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |