Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Biodiversity BİY 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

ön koşul ders yoktur.  

Önerilen Seçmeli Dersler

Ekoloji 

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ UZUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri 

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Biyoçeşitliliğin tanımını, önemini, korunmasını ve ülkemizin bu bakımdan değerlendirebilmesini sağlamak 

Dersin İçeriği

Biyoçeşitlilik, genetik çeşitlilik, ekosistem çeşitliliği, biyoçeşitlililiğin sosyal ve ekonomik önemi 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Biyoçeşitlilik kavramını ve düzeylerini tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Genetik, tür ve ekosistem çeşitliliğinin önemini açıklayabilir. Grupla Çalışma, Problem Çözme,
3 Biyoçeşitliliğin ekolojik işlevler ve ekosistem hizmetleri üzerindeki etkilerini analiz edebilir. Problem Çözme,
4 Biyoçeşitliliğin ekonomik, kültürel ve sanatsal değerlerini tartışabilir. Problem Çözme,
5 Türkiye’nin biyoçeşitlilik özelliklerini ve nedenlerini değerlendirebilir Problem Çözme, Çoktan Seçmeli Testler,
6 Biyoçeşitliliğin korunması için uygulanan yöntemler ve politikalar hakkında bilgi sahibi olur. Problem Çözme, Performans Değerlendirme,
7 Biyoçeşitliliğin sürdürülebilir yönetimi için bilimsel yaklaşımları kavrayabilir Proje, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Biyoçeşitliliğin Tanımı ve Önemi Biyoçeşitlilik kavramını araştırmaları ve genel bilgiler edinmeleri önerilir.
2 Genetik Çeşitlilik Genetik çeşitlilik ve temel genetik kavramları hakkında ön araştırma yapmaları önerilir.
3 Tür Çeşitliliği Tür çeşitliliği ve sınıflandırma sistemleri hakkında bilgi sahibi olmaları önerilir.
4 Ekosistem Çeşitliliği Ekosistem çeşitliliği kavramı ve temel ekoloji bilgilerini gözden geçirmeleri önerilir.
5 Ekolojik İşlevlerin Çeşitliliği Ekolojik işlevlerin çeşitliliği ve ekosistem hizmetleri üzerine ön çalışma yapmaları önerilir.
6 Biyoçeşitliliğin Ekosistem İşlevleri Üzerindeki Önemi Ekosistem işlevleri ve biyoçeşitliliğin bu işlevlere etkisi üzerine literatür taraması önerilir.
7 Biyoçeşitliliğin Ekonomik Yararları ve Önemi Biyoçeşitliliğin ekonomik katkıları hakkında kaynak araştırması yapmaları önerilir.
8 Besin Maddesi ve Gen Kaynağı Olarak Yararları Biyoçeşitliliğin gıda ve gen kaynakları açısından önemi üzerine araştırma yapmaları önerilir.
9 Arasınav
10 Biyoçeşitliliğin Sanayideki Önemi Biyoçeşitliliğin sanayi ve biyoteknoloji alanlarındaki uygulamaları hakkında ön bilgi edinmeleri önerilir.
11 Biyoçeşitliliğin Ekoloji, Çevre Sağlığı ve Turizm Bakımından Önemi Ekoloji, çevre sağlığı ve turizmde biyoçeşitliliğin rolü hakkında araştırma yapmaları önerilir.
12 Biyoçeşitliliğin Kültür ve Sanat Bakımından Önemi Biyoçeşitliliğin kültür ve sanatla ilişkisi üzerine ön hazırlık yapmaları önerilir.
13 Türkiye Biyoçeşitliliğinin Oluşum Süreci ve Sebepleri Türkiye’nin biyoçeşitliliğinin nedenleri ve oluşum süreci hakkında kaynak incelemesi yapmaları önerilir.
14 Korumaya Dönük Çalışmalar ve Çözümler Koruma biyolojisi ve biyoçeşitlilik koruma yöntemleri üzerine ön çalışma yapmaları önerilir.
Kaynaklar
Ders Notu

Bu ders, canlı çeşitliliğinin tanımı, ölçülmesi, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularını kapsamaktadır. Öğrenciler, ekosistem, tür ve genetik düzeyde biyoçeşitliliği değerlendirmeyi öğrenir. Ayrıca biyoçeşitliliğin önemi, tehdit eden faktörler, koruma biyolojisinin temelleri ve ulusal/uluslararası sözleşmeler gibi konulara da değinilir. Ders kapsamında ekolojik, ekonomik ve etik açılardan biyoçeşitliliğin önemi vurgulanır. bu konudaki istatistiki çalışmalara da yer vermektedir. 

Ders Kaynakları

1. Anonim. Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.
2. Anonim. Biyoçeşitlilik ve Çevre Koruma Rehberi, Türkiye Tabiatını Koruma Derneği Yayını, 2001. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Biyoçeşitlilik kavramını ve düzeylerini tanımlayabilir. 5 5 4 2 4 5
2 Genetik, tür ve ekosistem çeşitliliğinin önemini açıklayabilir. 5 5 5 5 5 5
3 Biyoçeşitliliğin ekolojik işlevler ve ekosistem hizmetleri üzerindeki etkilerini analiz edebilir. 5 4 5 5 5 5
4 Biyoçeşitliliğin ekonomik, kültürel ve sanatsal değerlerini tartışabilir. 5 5 5 5 5 5
5 Türkiye’nin biyoçeşitlilik özelliklerini ve nedenlerini değerlendirebilir 4 5 5 4 5 5
6 Biyoçeşitliliğin korunması için uygulanan yöntemler ve politikalar hakkında bilgi sahibi olur. 5 5 5 5 5 5
7 Biyoçeşitliliğin sürdürülebilir yönetimi için bilimsel yaklaşımları kavrayabilir 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 2 10 20
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 10 10
Toplam İş Yükü 76
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,04
dersAKTSKredisi 6