Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Postmodern Tüketim ve Tüketici HID 609 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYDA İNANÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. AYDA İNANÇ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencilerin tüketim kültürünün sosyo-tarihsel temellerini, tarihsel gelişimini, sanayileşme ve kapitalizmin geleneksel, modern ve postmodern tüketim kavramlarına etkisini, medya ve tüketim ilişkisini, tüketimin kimlik inşaasına etkisini öğrenerek postmodern tüketim ve tüketiciye dair eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders modernizm ve postmodernizme dair kavramları, postmodern tüketim kültürünü ve türlerini, tüketim kuramlarını, postmodern tüketici tür ve davranışlarını/modellerini, postmodern tüketim ve kimlik ilişkisini detaylı olarak ele alacak olan eleştirel ve kuramsal bir derstir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 medya ve tüketim ilişkisini anlamak Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 postmodern tüketim ve tüketiciye dair eleştirel bir bakış açısı geliştirmek Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 sınıf, toplum ve medyanın tüketim üzerindeki etkisini öğrenmek Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 giriş
2 Postmodernizm ve Tüketim Kültürü
3 Materyal kültür ve tüketim
4 Metalaşma süreci, meta fetişizmi ve yabancılaşma
5 Kültür endüstrisi
6 Tüketim Kuramları (Simmel, Baudrillard, Bauman vb.)
7 Postmodern Tüketiciler
8 Vize
9 Tüketim ve kimlik inşaası
10 Medya ve tüketim ilişkisi
11 Gösteriş tüketimi ,Statü tüketimi, Sembolik tüketim
12 Sosyal sınıflar ve tüketim çabaları
13 Birer tüketim katedrali olarak AVMler
14 Tüketimi dışlamak
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Jean Baudrillard, Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yayınları, 1997.                                                         

Mike Featherstone, Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları, 2005.                                                                                                                                                       Robert Bocock, Tüketim,  Dost Kitabevi, 1997.                                                                                 Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar, Dipnot, 2020.                      Sadık Güneş, Medya ve Kültür: Sessiz Yığınların Kültürel İntiharı, Vadi Yayınları, 2001.                       Yavuz Odabaşı, Tüketim Kültürü, Sistem Yayınları, İstanbul, 2006.                                                        George Ritzer, Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek: Tüketim Araçlarının Devrimcileştirilmesi, Ayrıntı Yayınları, 2000.                                                                                                                            Filiz Aydoğan, Medya ve Tüketim Kültürü Üzerine Eleştirel Bir Analiz, Türkmen Kitabevi, 2005.   

                                                   

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler kuramlarını sıralar.
2 Stratejik yönetimin önemini kavrar.
3 Hedef kitlenin önemini kavrar. X
4 Reklam stratejilerinin önemini kavrar. X
5 Kurumsal yönetimin önemini kavrar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 medya ve tüketim ilişkisini anlamak
2 postmodern tüketim ve tüketiciye dair eleştirel bir bakış açısı geliştirmek
3 sınıf, toplum ve medyanın tüketim üzerindeki etkisini öğrenmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 30 30
Final 1 30 30
Sözlü Sınav 1 20 20
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6