Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Postmodern Tüketim ve Tüketici | HID 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDA İNANÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYDA İNANÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin tüketim kültürünün sosyo-tarihsel temellerini, tarihsel gelişimini, sanayileşme ve kapitalizmin geleneksel, modern ve postmodern tüketim kavramlarına etkisini, medya ve tüketim ilişkisini, tüketimin kimlik inşaasına etkisini öğrenerek postmodern tüketim ve tüketiciye dair eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders modernizm ve postmodernizme dair kavramları, postmodern tüketim kültürünü ve türlerini, tüketim kuramlarını, postmodern tüketici tür ve davranışlarını/modellerini, postmodern tüketim ve kimlik ilişkisini detaylı olarak ele alacak olan eleştirel ve kuramsal bir derstir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | medya ve tüketim ilişkisini anlamak | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | postmodern tüketim ve tüketiciye dair eleştirel bir bakış açısı geliştirmek | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | sınıf, toplum ve medyanın tüketim üzerindeki etkisini öğrenmek | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | giriş | |
2 | Postmodernizm ve Tüketim Kültürü | |
3 | Materyal kültür ve tüketim | |
4 | Metalaşma süreci, meta fetişizmi ve yabancılaşma | |
5 | Kültür endüstrisi | |
6 | Tüketim Kuramları (Simmel, Baudrillard, Bauman vb.) | |
7 | Postmodern Tüketiciler | |
8 | Vize | |
9 | Tüketim ve kimlik inşaası | |
10 | Medya ve tüketim ilişkisi | |
11 | Gösteriş tüketimi ,Statü tüketimi, Sembolik tüketim | |
12 | Sosyal sınıflar ve tüketim çabaları | |
13 | Birer tüketim katedrali olarak AVMler | |
14 | Tüketimi dışlamak |
Kaynaklar | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Notu | |||||||||||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla ilişkiler kuramlarını sıralar. | ||||||
2 | Stratejik yönetimin önemini kavrar. | ||||||
3 | Hedef kitlenin önemini kavrar. | X | |||||
4 | Reklam stratejilerinin önemini kavrar. | X | |||||
5 | Kurumsal yönetimin önemini kavrar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | medya ve tüketim ilişkisini anlamak | |||||
2 | postmodern tüketim ve tüketiciye dair eleştirel bir bakış açısı geliştirmek | |||||
3 | sınıf, toplum ve medyanın tüketim üzerindeki etkisini öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |