Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Yeri Eğitimi | MYO 293 | 4 | 5 + 0 | 5 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. YUNUS KÖSE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belirli mesleklere yönelik nitelikli insan gücü yetiştirmeyi hedefleyen meslek yüksekokullarında, öğrencilerin istihdama yönelik yetişmelerini sağlamak ve istihdam edilebilme olanaklarını arttırmaktır. |
Dersin İçeriği | Ülkemizin gereksinimi olan nitelikli insan gücü için bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırarak öğrencilerin iş hayatına hazırlanmasında iş yeri uygulaması için verilecek eğitimleri kapsar. Bu eğitimler iş yeri uygulaması dersi için öğrencilerin işyerlerinde aktif olarak çalışmaya başlamarına hazırlık amaçlı gerekli olan koşulların, zamanların ve ortamların öğrencilere sunulmasını ve bilgilendirilmelerini kapsar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş yeri eğitimi ile elde ettikleri bilgi ve becerilerini ilgili sektörlerdeki işyerlerinde uygulayarak bu özelliklerini güçlendirmelerini sağlamak | Tartışma, Problem Çözme, Benzetişim, | |
2 | Doğru karar verme becerilerini geliştirmek | Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
3 | Nitelikli meslek elemanı olarak görev yapacakları işyerlerindeki sorumluluklarını, işçi-işveren ilişkilerini tanımalarını sağlayıcı faaliyetler | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Organizasyon, üretim ve iş güvenliği sistemlerini ve yeni teknolojileri tanımalarını sağlayıcı faaliyetler | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | İşbaşında deneyim kazanmalarını sağlama | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Yeni teknolojileri tanımalarını sağlayıcı faaliyetler | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşyeri eğitimi uygulamasının tanımı ve kapsamı, stajdan farklarının belirtilmesi | |
2 | İşyeri eğitimi uygulamasının iş dünyasına ve öğrencilere faydaları | |
3 | İşyeri eğitimi uygulamasının topluma ve meslek okullarına katkıları | |
4 | Eğitim uygulamasının amacı, zamanı ve şartları | |
5 | Sigorta primleri, çalışma yerleri ve çalışma süresi hakkında bilgiler | |
6 | İşyeri uygulamasına geçiş için başvuru koşulları ve süreleri hakkında bilgilendirme | |
7 | İşyeri uygulamasına başlandıktan sonra devam durumu ve izin almalar hakkında bilgilendirme | |
8 | İşyeri uygulama eğitiminde başarılı ya da başarısız olma durumda izlenecek yollar hakkında bilgilendirme | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | İşyerini ve ortamını tanıma | |
11 | İşyeri ile ilgili temel bilgileri edinme | |
12 | İşyeri ile ilgili edinilen bilgileri raporlaştırma | |
13 | İşyeri eğitimi uygulaması sırasında yaşanabilecek sorunlar ve problemlerle ilgili neler yapılması gerektiğine dair bilgilendirme | |
14 | Öğrencinin işyerini beğenmemesi ve değiştirmek istemesi durumlarında yapılabilecekler hakkında bilgilendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir. | ||||||
2 | Her türlü yazışma işlemini yapar. | ||||||
3 | Adalet Bakanlığı UYAP teknolojisini ve kullanımını bilir. | ||||||
4 | Hukuk alanına ilişkin yenilikleri takip eder, gerekli olanları öğrenir ve geliştirir. | ||||||
5 | Sorumluluk alır ve kendisine verilen yetki sınırları içinde alınan kararları yürütür. | ||||||
6 | Birimlerin veya büroların ihtiyacını karşılayacak dosyalama ve arşivleme çalışmalarını yürütür. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İş yeri eğitimi ile elde ettikleri bilgi ve becerilerini ilgili sektörlerdeki işyerlerinde uygulayarak bu özelliklerini güçlendirmelerini sağlamak | 5 | |||||
2 | Doğru karar verme becerilerini geliştirmek | 5 | |||||
3 | Nitelikli meslek elemanı olarak görev yapacakları işyerlerindeki sorumluluklarını, işçi-işveren ilişkilerini tanımalarını sağlayıcı faaliyetler | 5 | |||||
4 | Organizasyon, üretim ve iş güvenliği sistemlerini ve yeni teknolojileri tanımalarını sağlayıcı faaliyetler | 5 | |||||
5 | İşbaşında deneyim kazanmalarını sağlama | 5 | |||||
6 | Yeni teknolojileri tanımalarını sağlayıcı faaliyetler | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|