| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Üniversite Yaşamına Giriş | UNI 101 | 1 | 1 + 0 | 1 | 0 |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Üniversite yaşamına hazırlama, | ||
| 2 | Üniversite birimleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, | ||
| 3 | Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilme, | ||
| 4 | Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilme ve tanımlama, | ||
| 5 | Kariyer planlamanın önemini kavrama. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriği ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi, Sakarya şehri hakkında genel bilgi verilmesi. | |
| 2 | Üniversitenin genel fiziki yapısı, Üniversite yönetimi, akademik ve idari birimlerin tanıtılması. | |
| 3 | Öğrenci dekanlığı ve öğrenci senatosunun tanıtılması. | |
| 4 | Bölüm dersleri, faaliyetleri, ölçme değerlendirme teknikleri hakkında bilgi verilmesi. | |
| 5 | Öğrenci Bilgi Sisteminin tanıtımı, ders seçimleri ve yazılma kuralları hakkında bilgi verilmesi. | |
| 6 | Eğitim-Öğretim mevzuatlarının tanıtılması. | |
| 7 | Sağlık hizmetleri ve kütüphanenin tanıtımı. | |
| 8 | Engelliler birimi, Kampüs spor/kültür alanları ve faaliyetleri hakkında kısa bilgilendirmelerin yapılması, yemek bursu, kısmi zamanlı çalışma olanaklarının tanıtımı. | |
| 9 | Öğrenci topluluklarının ve etkinliklerinin tanıtılması. | |
| 10 | Öğrenci değişim programları hakkında bilgilendirme. | |
| 11 | ÇAP, Yandal programları, İlgi Alanı, Önceki Öğrenmelerin Tanınması Ar-Ge Uyum, Sosyal Transkript süreçlerinin tanıtılması. | |
| 12 | Kişilerarası iletişim, stresle baş etme ve bağımlılıkla mücadele. | |
| 13 | Zaman yönetimi ve verimli öğrenme. | |
| 14 | Kariyer planlama, proje geliştirme kapsamında alanında uzman kişilerin tecrübelerinin paylaşılması. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Uygulama Esasları, SAÜ Tanıtım Kataloğu, broşürler vb. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili terimleri açıklar. | ||||||
| 3 | Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | ||||||
| 4 | Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | ||||||
| 5 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
| 7 | Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar. | ||||||
| 8 | Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
| 9 | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
| 10 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
| 11 | Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Üniversite yaşamına hazırlama, | |||||||||||
| 2 | Üniversite birimleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, | |||||||||||
| 3 | Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilme, | |||||||||||
| 4 | Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilme ve tanımlama, | |||||||||||
| 5 | Kariyer planlamanın önemini kavrama. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|