Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Alan Pedagojisi ve Androgojisi | MZB 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersle öğrenciler kendi anadallarının(çalgı ve ses) pedagojik ve androgojik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda yeterlilik kazandırmak. Çalgı ve ses eğitiminde kullanılan yöntemlerin öğretilmesinde, yaş ve algı gibi seviye aşamalarına göre öğretim yöntemlerinin sınıflandırılmasında bilgi vermek amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Anadallarının(çalgı ve ses) pedagojik ve androgojik öğretim yöntem ve teknikleri. Çalgı ve ses eğitiminde kullanılan yöntemler, yaş ve algı gibi seviye aşamalarına göre öğretim yöntemlerinin sınıflandırılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel öğretim yöntemlerinin tanımını yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Müzik öğretim yöntemlerini çalgı ve ses alanlarında irdeler. | Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Öğrencilerin yaş ve algı düzeylerine uygun kullanılacak öğretim yöntemini belirler ve karşılaştırır. | Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Pedagojik ve Androgojik yaklaşımla çalgı-ses etüdlerini seviye ilkelerine göre değerlendirir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel öğretim yöntemleri | |
2 | Yöntem ve yaklaşım kavramları | |
3 | Müzik öğretim yöntemleri | |
4 | Dalcroze yönteminde Pedagojik ve Andragojik yaklaşımlar | |
5 | Dalcroze yönteminde Pedagojik ve Andragojik yaklaşımlar | |
6 | Suzuki yönteminde Pedagojik ve Andragojik yaklaşımlar | |
7 | Suzuki yönteminde Pedagojik ve Andragojik yaklaşımlar | |
8 | Kodaly yönteminde Pedagojik ve Andragojik yaklaşımlar | |
9 | Kodaly yönteminde Pedagojik ve Andragojik yaklaşımlar | |
10 | Orff yaklaşımında Pedagojik ve Androgojik yaklaşımlar | |
11 | Orff yaklaşımında Pedagojik ve Andragojik yaklaşımlar | |
12 | Pedagojik ve Andragojik yaklaşımla çalgı-ses etüdleri oluşturma | |
13 | Pedagojik ve Andragojik yaklaşımla çalgı-ses etüdleri oluşturma | |
14 | Pedagojik ve Andragojik yaklaşımla çalgı-ses etüdleri oluşturma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kocabaş, Ayfer.(2007). Müzik Öğretiminin Temelleri, İzmir: Kanyılmaz Matbaası. Yeşilyaprak, Binnur.(2006). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Gelişimsel Yaklaşım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Erden, Münire; Akman, Yasemin.(2008) Eğitim Psikolojisi Gelişim-Öğrenme-Öğretme, Ankara: Arkadaş Yayınevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Genel öğretim yöntemlerinin tanımını yapar. | 5 | |||||||||
2 | Müzik öğretim yöntemlerini çalgı ve ses alanlarında irdeler. | 4 | 3 | 3 | |||||||
3 | Öğrencilerin yaş ve algı düzeylerine uygun kullanılacak öğretim yöntemini belirler ve karşılaştırır. | 5 | 1 | ||||||||
4 | Pedagojik ve Androgojik yaklaşımla çalgı-ses etüdlerini seviye ilkelerine göre değerlendirir. | 5 | 2 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |