Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Müziğinde Türler | MZB 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERTAN DEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SERTAN DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Müzikteki tür tartışmalarını, yakın bilim ve sanat dallarındaki tür tanımlarına göre tartışarak Türk halk müziğindeki türleri belirlemek. |
Dersin İçeriği | Türk halk müziğinde var olan türlerin sınıflandırmasını yaparak, yeni olabilecek türleri belirleme yöntemlerini ortaya koyma. Dinleme aşamasında türleri belirleme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tür tartışmalarının yakın bilim ve sanat dallarındaki tanımlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
2 | Müzikte tür tanımını bilir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türk halk müziğinde tür tanımını bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türk halk müziğindeki türleri bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Türk halk müziğindeki türlerden yola çıkarak yeni türleri belirleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biçim, şekil, tarz, tip tanımları ve müzikte kullanımları | |
2 | Tür kavramının tanımları | |
3 | Yakın bilim ve sanat dallarında tür tanımının kullanımı | |
4 | Müzikte tür tanımı | |
5 | Türk halk müziğinde tür tanımı | |
6 | Bir tür olarak Halay havaları ve özellikleri | |
7 | Bir tür olarak Semah-Deyiş havaları ve özellikleri | |
8 | Bir tür olarak Zeybek havaları ve özellikleri | |
9 | Bir tür olarak Konya-Silifke havaları ve özellikleri | |
10 | Bir tür olarak Bozlak havaları ve özellikleri | |
11 | Bir tür olarak Barak havaları ve özellikleri | |
12 | Bir tür olarak Maya havaları ve özellikleri | |
13 | Diğer türler ve özellikleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Demir, Sertan (2013), "Türk Halk Müziğinde Türler", Usar Yay., İstanbul. |
Ders Kaynakları | EKİCİ, SAVAŞ (2009), ELAZIĞ HARPUT MÜZİĞİ, AKÇAĞ YAY. ANKARA. SİPOS, JANOS (2009), ANADOLU'DA BARTOK'UN İZİNDE, PAN YAY., İSTANBUL ŞENEL, SÜLEYMAN (2007), KASTAMONU'DA AŞIK FASILLARI, KASTAMONU VALİLİĞİ YAY., KASTAMONU. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tür tartışmalarının yakın bilim ve sanat dallarındaki tanımlarını bilir. | ||||||||||
2 | Müzikte tür tanımını bilir. | ||||||||||
3 | Türk halk müziğinde tür tanımını bilir. | ||||||||||
4 | Türk halk müziğindeki türleri bilir. | ||||||||||
5 | Türk halk müziğindeki türlerden yola çıkarak yeni türleri belirleyebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |