Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Anadal | MZB 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalgı öğreniminde ileri seviyede teknik zorlukları aşarak, teknik becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Türk ve Dünya bestecilerine ait eserleri yorumlama ve ilgili literatürü öğrenme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aşamalı olarak ileri düzeydeki teknik etüdleri yorumlar | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Türk ve dünya bestecilerine ait eserleri yorumlar | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Ana çalgı eğitimi ile ilgili literatürü takip eder | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Çalgının teknik zorluklarını aşmayı beceri haline getirir | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Elde ettiği teknik ve müzikal becerilerle yeni bir ürün oluşturur. | Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenilen teknik, bilgi ve becerilerin pekiştirilmesi | |
2 | İleri konumlarda kalıcı ve geçişli olarak çalışmalar | |
3 | İleri konumlarda kalıcı ve geçişli olarak çalışmalar | |
4 | Teknik ve müzikal becerileri kapsayan ulusal ve evrensel nitelikteki etüt ve eserlerin icrası | |
5 | Teknik ve müzikal becerileri kapsayan ulusal ve evrensel nitelikteki etüt ve eserlerin icrası | |
6 | Teknik ve müzikal becerileri kapsayan ulusal ve evrensel nitelikteki etüt ve eserlerin icrası | |
7 | Teknik ve müzikal becerileri kapsayan ulusal ve evrensel nitelikteki etüt ve eserlerin icrası | |
8 | Teknik ve müzikal becerileri kapsayan ulusal ve evrensel nitelikteki etüt ve eserlerin icrası | |
9 | Teknik ve müzikal becerileri kapsayan ulusal ve evrensel nitelikteki etüt ve eserlerin icrası | |
10 | Teknik ve müzikal becerileri kapsayan ulusal ve evrensel nitelikteki etüt ve eserlerin icrası | |
11 | Teknik ve müzikal becerileri kapsayan ulusal ve evrensel nitelikteki etüt ve eserlerin icrası | |
12 | Performans çalışmaları | |
13 | Performans çalışmaları | |
14 | Performans çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Aşamalı olarak ileri düzeydeki teknik etüdleri yorumlar | 5 | |||||||||
2 | Türk ve dünya bestecilerine ait eserleri yorumlar | ||||||||||
3 | Ana çalgı eğitimi ile ilgili literatürü takip eder | ||||||||||
4 | Çalgının teknik zorluklarını aşmayı beceri haline getirir | ||||||||||
5 | Elde ettiği teknik ve müzikal becerilerle yeni bir ürün oluşturur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |