Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tekke Müziği Repertuvarı ve Tasavvufi Ekollerin Ritüelleri | TMB 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAFİYE ŞEYDA ERDAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Murat Can Dilber |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tasavvufî ekollerin ritüellerini incelemek ve bu ritüellere dair repertuvar örneklerini ele almak. |
Dersin İçeriği | Tasavvufi ekollerin ritüellerini onların felsefelerini de göz önünde bulundurarak ele almak ve incelenen ekole dair müzikal örnekleri incelemek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Taihsel süreç içerisinde tasavvufi ekoller ve musiki ritüelleri hakkında bilgi edinmek | Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
2 | tasavvufi ekollerin musiki ritüellerine dair örnekler görmek | Problem Çözme, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslamiyet'in musikiye bakışı ve yaklaşımı | |
2 | Türk İslam Medeniyetinde musikinin gelişmesi | |
3 | Türk Din Musikisinin tarihi gelişimi | |
4 | Türk Din Musikisinin bölümleri: cami musikisi, tekke musikisi | |
5 | Tarihi seyir içerisinde musiki ritüelleri olan olan tasavvufi ekoller | |
6 | Tasavvufi ekollerin zikir çeşitleri | |
7 | Mevlevi musikisi | |
8 | Mevlevi musikisi | |
9 | Halveti musikisi | |
10 | Halveti musikisi | |
11 | Rifai musikisi | |
12 | Rifai musikisi | |
13 | Bektaşi musikisi | |
14 | Bektaşi musikisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Din Musikîsi El Kitabı- Editör: Ahmet Hakkı Turabi |
Ders Kaynakları | Makamlarla Türk Din Musikîsi Eğitim Seti- Ahmet Hakkı Turabi, Nuri Özcan, Ubeydullah Sezikli Türk Din Musikisi, Cami ve Tekke Musikisi - Ahmet Şahin Ak Türk Din Musikîsi- Erdoğan Ateş TDV İslam Ansiklopedisi ilgili maddeler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
2 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. | X | |||||
3 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
4 | Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
5 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
6 | Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
7 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Taihsel süreç içerisinde tasavvufi ekoller ve musiki ritüelleri hakkında bilgi edinmek | ||||||||||||
2 | tasavvufi ekollerin musiki ritüellerine dair örnekler görmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |