Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Geleneksel Müziklerde Transkripsiyon ve Analiz | TMB 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş.gör.Mehmet Der |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geleneksel müzikte transkripsiyon ve analiz yöntemleri hakkında bilgi edinmek |
Dersin İçeriği |
geleneksel müzik örnekleri, Türkiye'de geleneksel müzik sınıflandırmaları nasıl yapılmalıdır, Geleneksel müzikte transkripsiyon nasıl yapılır? Transkripsiyon nedir?, yeni transkripsiyon örnekleri üzerine çalışmalar?, müzik yazımı, belgeleme, alan bulgularını yazılı belgelere yansıtma |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | müzikte geleneksellik nedir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Türkiye'de geleneksel müzikler ve sınıflandırmaları | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | müziği yazmak | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
4 | transkripsiyon örneklerinin incelenmesi | Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | müziği yazmanın alternatif yazmaları | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
6 | toplanan araştırmaların alan yazına dönüştürülmesi | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | müzikte geleneksellik nedir | yok |
2 | Türkiye'de geleneksel müzik sınıflamaları | yok |
3 | transkripsiyon nedir | yok |
4 | müziği yazmak ne demektir | yok |
5 | yapılmış transkripsiyon örnekleri nelerdir | yok |
6 | yapılmış transkripsiyon örneklerinin incelenmesi | yok |
7 | geleneksel müzik örneği saha çalışması yapılması | yok |
8 | toplanan müzik malzemesinin değerlendirilmesi | yok |
9 | genel tekrar | yok |
10 | alternatif transkripsiyon örneği denemesi | yok |
11 | alternatif transkripsiyon örneklerinin ders içi incelenmesi | yok |
12 | alternatif transkripsiyon örneklerinin analizi | yok |
13 | genel tekrar | yok |
14 | yapılan çalışmanın alan yazına dönüştürülmesi | yok |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | öğretim elemanı ders notları |
Ders Kaynakları | Oğuz, Z.Tuğba (2011), İslam Cebrinde ve Gelenbevi'de Matematiksel Notasyon Sistemi, Erdem dergisi, S.61, (160-192) Rzaveya, B. (2020), Azerbaycan Muğam Tarihinin Notasyon Tarihi, Kültür Araştırmaları Dergisi, S.6, (243-252) Akdoğu, O. (1989), Türk Müziği Bibliyografyası, Ege Üniversitesi Basımevi. Peykoğlu, M. (2007), 20.yy Müziğinde Grafik Notasyon Kullanımı, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) 9 Eylül Üniversitesi sosyal Bilimler Enstitüsü Ödemiş, S. (2012) Halk Oyunlarında Notasyon Sistemi Denemsi Hareket Portresi, (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) İTÜ. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
2 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. | X | |||||
3 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
4 | Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
5 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
6 | Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
7 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | müzikte geleneksellik nedir | 5 | 5 | 5 | |||||||||
2 | Türkiye'de geleneksel müzikler ve sınıflandırmaları | 5 | 5 | 5 | |||||||||
3 | müziği yazmak | 5 | 5 | 5 | |||||||||
4 | transkripsiyon örneklerinin incelenmesi | 5 | 5 | 5 | |||||||||
5 | müziği yazmanın alternatif yazmaları | 5 | 5 | 5 | |||||||||
6 | toplanan araştırmaların alan yazına dönüştürülmesi | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |