Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Müziğinde Üslup ve Tavır | TMB 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. HATİCE SELEN TEKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Türk müziğinde icra ve yorum kavramları altında işlenen alt başlıkları belirlemek, Üslup, ekol, tavır kavramları arasındaki ayırıma dikkat çekmek, Türk müziğinde icra ve yorum yapan belli başlı sanatçıları tanımak ve tavırlarını analiz etmek, karşılaştırmak. |
Dersin İçeriği | İcra ve yorum, Üslup, ekol, tavır, tarz, stil kavramlarının incelenmesi, Nüansların öğrenilmesi, sıkça kullanılan nüansları incelenmesi, Türk müziğinde belli başlı icracılarının yorumlarının analiz edilmesi, Türk Müziğinde dönemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İcra ve Yorum kavramlarını tanır. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
2 | Üslup tarz stil kavramlarını öğrenir | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | nüansları öğrenir. | Anlatım, | |
4 | belli başlı sanatçıları inceler | Beyin Fırtınası, | |
5 | belli başlı sanatçıları analiz eder. | Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramsal analiz | |
2 | İcra ve Yorum Kavramları | |
3 | Üslup, Tarz, stil, ekol kavramları | |
4 | müzikte üslup tarz stil | |
5 | Yorumu belirleyen unsurlar ekoller | |
6 | Yoruma Biçim veren Kurumlar | |
7 | Dönemlere göre İcra Analizleri | |
8 | Türk Müziğinde Belli başlı üslup ve tavırlar | |
9 | icra analizleri | |
10 | icra analizleri | |
11 | icra analizleri | |
12 | icra analizleri | |
13 | icra analizleri | |
14 | icra analizleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özge ZEYBEK, Türk Makam Müziği’nde Üslup-Tavır Görüşleri Doğrultusunda Münir Nurettin Selçuk, Alaeddin Yavaşca ve Bekir Sıdkı Sezgin İcralarının Analizi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Ocak 2013; Nüans Terimleri Sözlüğü; Ahmet SAY Müzik Ansiklopedisi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara,2005;Melih DUYGULU,Türk Halk Müziği Sözlüğü,Pan Yayıncılık,2014.. |
Ders Kaynakları | Özge ZEYBEK, Türk Makam Müziği’nde Üslup-Tavır Görüşleri Doğrultusunda Münir Nurettin Selçuk, Alaeddin Yavaşca ve Bekir Sıdkı Sezgin İcralarının Analizi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul,Ocak 2013; Nüans Terimleri Sözlüğü;Ahmet SAY Müzik Ansiklopedisi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara,2005;Melih DUYGULU,Türk Halk Müziği Sözlüğü,Pan Yayıncılık,2014.. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
2 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. | ||||||
3 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
4 | Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | ||||||
5 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | ||||||
6 | Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | ||||||
7 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
12 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İcra ve Yorum kavramlarını tanır. | ||||||||||||
2 | Üslup tarz stil kavramlarını öğrenir | ||||||||||||
3 | nüansları öğrenir. | ||||||||||||
4 | belli başlı sanatçıları inceler | ||||||||||||
5 | belli başlı sanatçıları analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |