Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Müziği Makamları Ontolojisi I | TMB 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜHAN İRDEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SÜHAN İRDEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk müziğinde kullanılan makamların varlık ve varoluşlarıyla ilgili olarak kökeni, değişimi ve gelişiminin nasıl tespit edilmesi gerektiğini kavratmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Türk Müziğinde kullanılan makamların varlık ve varoluşlarıyla ilgili olarak kökeni, değişimi ve gelişiminin ilgili eserler ve dönem nazarî kaynaklarıyla tespitini içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk müziği makamlarının ontolojisi üzerine bilgi sahibi olur | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
2 | Türk müziği makamlarının teorik ve uygulaması hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk müziği makamlarının varoluşu üzerine mevcut kaynakların incelenmesi | |
2 | Türk müziği makamlarının varoluşu üzerine mevcut kaynakların incelenmesi | |
3 | Türk müziği makamlarının varoluşu üzerine mevcut kaynakların incelenmesi | |
4 | Segah perdesinde karar eden makamların varoluşu, tarihi, seyrinin incelenmesi | |
5 | Segah perdesinde karar eden makamların varoluşu, tarihi, seyrinin incelenmesi | |
6 | Segah perdesinde karar eden makamların varoluşu, tarihi, seyrinin incelenmesi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Dügah perdesinde karar eden makamların varoluşu, tarihi, seyrinin incelenmesi | |
9 | Dügah perdesinde karar eden makamların varoluşu, tarihi, seyrinin incelenmesi | |
10 | Dügah perdesinde karar eden makamların varoluşu, tarihi, seyrinin incelenmesi | |
11 | Dügah perdesinde karar eden makamların varoluşu, tarihi, seyrinin incelenmesi | |
12 | Dügah perdesinde karar eden makamların varoluşu, tarihi, seyrinin incelenmesi | |
13 | Dügah perdesinde karar eden makamların varoluşu, tarihi, seyrinin incelenmesi | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Türk müziği makamları üzerine yapılmış kitaplar ve yayınlanmış Türk müziği edvarları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
2 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. | X | |||||
3 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
4 | Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
5 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
6 | Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
7 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk müziği makamlarının ontolojisi üzerine bilgi sahibi olur | ||||||||||||
2 | Türk müziği makamlarının teorik ve uygulaması hakkında bilgi sahibi olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |