Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Performans Teorisi I THO 519 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Semih ÖZBİLGİ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Performans teorileri inceleyerek, sahne sanatlarının bir kolu olan genelde dans özelde ise Türk

Halk Oyunları alanının performans teorisi ile ilişkisi tartışmak.

Dersin İçeriği

Performans teorilerinin kuram ve örnekleri.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Performans kavramını bilir.
2 Performans teorilerini anlar.
3 Performans teorilerini gündelik hayat ve sanat ile analiz edebilir.
4 Performans teorilerini gündelik hayat ve sanat ile sentezleyebilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Performans Kavramı.
3 Gündelik Yaşamda Performans.
4 Kültürel performanslar.
5 Kültürel performanslar
6 Sanat ve performans
7 Sanat ve performans
8 ara sınav
9 Performans sanatı
10 Performans ve oyun
11 Performans ve drama
12 Dilin performansı
13 Alan okumaları
14 Alan okumaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. X
2 Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. X
3 Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. X
4 Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. X
6 Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. X
7 Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
8 Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Performans kavramını bilir. 5 5
2 Performans teorilerini anlar. 5 5
3 Performans teorilerini gündelik hayat ve sanat ile analiz edebilir. 5 5
4 Performans teorilerini gündelik hayat ve sanat ile sentezleyebilir. 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 8 8
Performans Görevi (Uygulama) 1 8 8
Performans Görevi (Seminer) 1 8 8
Proje / Tasarım 1 8 8
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Final 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 7 7
Ödev 1 28 28
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 283
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 11,32
Dersin AKTS Kredisi 6