Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Oyunlarında Sahne Düzenlemesi | THO 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Halkoyunlarının alandan sahneye en doğru şekilde nasıl aktarılabileceğini kavramak. |
Dersin İçeriği | Alandan derlenen verinin, sahneye aktaramında kullanılabilecek teknolojik yardımcılar ve sahne teknikleri öğrenilerek sanatsal bakış açısıyla Türk Halk Oyunlarının sahne ve performan sanatı olarak ele alınması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halk oyunlarını bir sahne ve performans sanatı olarak kavrar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Halk oyunlarını en doğru şekilde sahneye aktarır | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Tartışma, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sahne Sanatları | |
2 | Performans Teorisi | |
3 | Performans Sanatı | |
4 | Sahne Sanatı olarak Türk Halk Oyunları | |
5 | Performans Sanatı olarak Türk Halk Oyunları | |
6 | Teknolojik Yardımcılar | |
7 | Seyirci algısı | |
8 | Tempo | |
9 | Yardımcı unsurlar, Müzik ve Dansın birleştirilmesi | |
10 | Halk oyunlarının Sahneye aktarılması | |
11 | Halk oyunlarının Sahneye aktarılması | |
12 | Uygulamalı Deneme | |
13 | Uygulamalı Deneme | |
14 | Final Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Carlson Marvin, Performans Eleştrirel bir Giriş, Dost Yayınları BAUMAN, Richard, Folklore, Cultural Performances and Popular Entertainments. New York: Oxford University Press
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
2 | Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
3 | Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
4 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. | X | |||||
7 | Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
8 | Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Halk oyunlarını bir sahne ve performans sanatı olarak kavrar | ||||||||
2 | Halk oyunlarını en doğru şekilde sahneye aktarır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 9 | 9 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 9 | 9 |
Ödev | 1 | 9 | 9 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |