Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halk Oyunlarında Sahne Düzenlemesi THO 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Halkoyunlarının alandan sahneye en doğru şekilde nasıl aktarılabileceğini kavramak.

Dersin İçeriği

Alandan derlenen verinin, sahneye aktaramında kullanılabilecek teknolojik yardımcılar ve sahne teknikleri öğrenilerek sanatsal bakış açısıyla Türk Halk Oyunlarının sahne ve performan sanatı olarak ele alınması.  

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halk oyunlarını bir sahne ve performans sanatı olarak kavrar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Halk oyunlarını en doğru şekilde sahneye aktarır Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Tartışma, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sahne Sanatları
2 Performans Teorisi
3 Performans Sanatı
4 Sahne Sanatı olarak Türk Halk Oyunları
5 Performans Sanatı olarak Türk Halk Oyunları
6 Teknolojik Yardımcılar
7 Seyirci algısı
8 Tempo
9 Yardımcı unsurlar, Müzik ve Dansın birleştirilmesi
10 Halk oyunlarının Sahneye aktarılması
11 Halk oyunlarının Sahneye aktarılması
12 Uygulamalı Deneme
13 Uygulamalı Deneme
14 Final Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Carlson Marvin,  Performans Eleştrirel bir Giriş, Dost Yayınları

BAUMAN, Richard,  Folklore, Cultural Performances and Popular Entertainments. New York: Oxford University Press

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. X
2 Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. X
3 Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. X
4 Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. X
6 Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. X
7 Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
8 Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Halk oyunlarını bir sahne ve performans sanatı olarak kavrar
2 Halk oyunlarını en doğru şekilde sahneye aktarır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 9 9
Performans Görevi (Uygulama) 1 9 9
Performans Görevi (Seminer) 1 9 9
Ödev 1 9 9
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6