Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sahne Teknikleri THO 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Oyun tasarımı, ön hazırlık ve sahneleme çalışmaları, teknik öğelerin önemi ve önem sırasının kavranması.

Dersin İçeriği

Sahne teknikleri ile sahne-oyun-seyirci arasındaki ilişkinin en sağlıklı şekilde kurularak, içeriğin en doğru biçimde aktılmasının öğrenilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sahne - Seyirci - Oyuncu arasındaki iletişimi kavrar Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma,
2 Yardımcı öğeleri ve teknik öğeleri kullanmayı bilir Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sahne
2 Seyirci
3 Oyun
4 Dekor
5 Işık
6 Ses-Müzik
7 Makyaj
8 Tasarım ve Hazırlık çalışmaları
9 Sahneleme
10 Oyuncu Seyirci ilişkisi
11 Seyirci algısının yönetilmesi
12 Uygulamalı Örneklem
13 Uygulamalı Örneklem
14 Final Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Brecht Bertold, Oyunculuk sanatı ve Dekor, Çev: Kamuran Şipal, Say yayınları

Nutku Özdemir, Sahne Bilgisi, Kabalcı Yayınevi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. X
2 Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. X
3 Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. X
4 Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. X
6 Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. X
7 Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
8 Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Sahne - Seyirci - Oyuncu arasındaki iletişimi kavrar
2 Yardımcı öğeleri ve teknik öğeleri kullanmayı bilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 9 9
Ödev 1 9 9
Performans Görevi (Uygulama) 1 9 9
Performans Görevi (Seminer) 1 9 9
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6