Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sır Teknikleri CTS 204 4 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Çini tasarımı öğrencilerine farklı sır tekniklerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği Farklı sır teknikleri ve reçete hesaplarının öğretilmesi.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı sır tekniklerini uygular. Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
2 Sır reçetesi elde etmek için deney yapar. Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Klasik dönem Türk çinilerinde kullanılmış olan sır tekniklerinin anlatımı.
2 Klasik dönem Türk çinilerinde kullanılmış olan sır tekniklerinin anlatımı ve yüksek pişimli sır denemelerinin yapılması.
3 Renk veren oksitler ve bunların sır içerisinde reçetelerinin hesaplanmasının anlatımı.
4 Renk veren oksitlerle renkli sır denemelerinin yapılması.
5 Renk veren oksitlerle renkli sır denemelerinin yapılması.
6 Renk veren oksitlerle renkli sır denemelerinin yapılması.
7 Renk veren oksitlerle renkli sır denemelerinin yapılması.
8 Tuz sırrının yapımı ve örnek denemelere başlanması.
9 Renk veren oksitlerle renkli sır denemelerinin yapılması.
10 Renk veren oksitlerle renkli sır denemelerinin yapılması.
11 Renk veren oksitlerle borlu sır hazırlanması.
12 Renk veren oksitlerle borlu sır hazırlanması.
13 Renk veren oksitlerle borlu sır hazırlanması.
14 Renk veren oksitlerle borlu sır hazırlanması.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır.
3 Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir.
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar.
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır.
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir.
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir.
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Farklı sır tekniklerini uygular. 5
2 Sır reçetesi elde etmek için deney yapar. 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 3 3
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5