Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Veri Analizi ve Görselleştirme | ITM 033 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel Veri Kavramlarını öğrenerek, tableau programı üzerinden karmaşık ve çok yönlü enformasyonu görselleştirmek.
|
Dersin İçeriği | Temel Veri Kavramları Veri Gazeteciliği Veri Analizi ve Yorumlama Veri Görselleştirme Veri ile Hikâye Anlatma |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Büyük veri kaynaklarını bilmek | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Veriyi anlamlı hale getirmek | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Eşleştirme Testler, |
3 | Veriyi görsel bir hale getirmek | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Dashboard yapabilmek | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri nedir? Temel Veri Kavramları | |
2 | Veri nedir? Türleri nelerdir? | |
3 | Ulusal veri, Uluslararası veri | |
4 | Açık Veri, Açık Veri türleri | |
5 | Veri Gazeteciliği, Veri Gazeteciliği siteleri | |
6 | Veri Görselleştirme | |
7 | Veri Analizi ve Yorumlama | |
8 | Veri görselleştirme program tanıtımına giriş | |
9 | Tableau Public program tanıtımı | |
10 | Tableau Public program tanıtımı | |
11 | Tableau Public programı ile veri görselleştirme | |
12 | Tableau Public programı ile veri görselleştirme | |
13 | Tableau Public programı ile örnek uygulama | |
14 | Tableau Public programı ile örnek uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 21. Yüzyıl için 21 Ders Yazar: Yuval Noah Harari Büyük Veri İş Başında Yazar: Bernard Marr Dijital Nesneler Dijital Özneler Editörler: David Chandler &Christian Fuchs Ağ Kültürü Enformasyon Çağında Siyaset Yazar: Tiziana Terranona |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Büyük veri kaynaklarını bilmek |
2 | Veriyi anlamlı hale getirmek |
3 | Veriyi görsel bir hale getirmek |
4 | Dashboard yapabilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |