Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küresel ve Kültürler Arası İletişim | ITM 022 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KADRİYE KOBAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere kültürlerarası iletişim teorileri hakkında bilgi vermek, onlara gündelik hayatlarında da dikkate alacakları bir kültürlerarasılık perspektifi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Derste E.T.Hall’in kültür nedir sorusuna verdiği Kültür iletişimdir, iletişim de kültürdür? mottosundan yola çıkılacaktır. Kültürlerarası iletişim literatürü hem tarihsel hem de kuramsal olarak eleştirel bir okumaya tabi tutulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dersin sonunda öğrenciler kültürlerarası İletişim çalışma alanının teorik altyapısına hâkim olacak, temel kaynaklarla ve örnek alan çalışmalarıyla tanışmış olacaklardır. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Kültürlerarasılığın sadece ulus-devlet nosyonları kapsamında düşünülmemesi gerektiğini öğrenecek, fark ve kültür kavramları konusunda derin teorik bilgi edineceklerdir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Bir kültürlerarasılık deneyimi olarak yeni medya ve kültürlerarasılık, toplumsal cinsiyet ve kültürlerarasılık, kuşak ve kültürlerarasılık gibi örnekleri tartışabilir hale gelecektir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Kültürlerarasılığın gündelik hayatla iç içe olduğunu gözlemleyebilecek, kendi gündeliğindeki kültürlerarası karşılaşmaların çeşitli örneklerini ve veçhelerini tanıyabilecektir | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür kavram İletişim ve kültür arasındaki ilişki | |
2 | Kültürlerarası iletişim kuramları | |
3 | Kürselleşme ve kültürlerarası iletişim | |
4 | kültürel çeşitlilik ve çok kültürlü toplum | |
5 | kültürlerarası iletişim yeterliği | |
6 | Kültürlerarası iletişimde Sözlü İletişim Biçimlerinde Farklılaşma | |
7 | Kültürlerarası iletişimde Sözsüz İletişim Biçimlerinde Farklılaşma | |
8 | Kültürlerarası İletişimin Kullanım alanları | |
9 | Enformasyon toplumu | |
10 | Gö ve Göç Kuramları | |
11 | Türkiye iç ve dış göçün analizi | |
12 | Medya ve Küreselleşme | |
13 | Çatışma ve Kültürlerarası İletişim | |
14 | Kürsel kültür ve halkla ilişkiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Dersin sonunda öğrenciler kültürlerarası İletişim çalışma alanının teorik altyapısına hâkim olacak, temel kaynaklarla ve örnek alan çalışmalarıyla tanışmış olacaklardır. |
2 | Kültürlerarasılığın sadece ulus-devlet nosyonları kapsamında düşünülmemesi gerektiğini öğrenecek, fark ve kültür kavramları konusunda derin teorik bilgi edineceklerdir. |
3 | Bir kültürlerarasılık deneyimi olarak yeni medya ve kültürlerarasılık, toplumsal cinsiyet ve kültürlerarasılık, kuşak ve kültürlerarasılık gibi örnekleri tartışabilir hale gelecektir. |
4 | Kültürlerarasılığın gündelik hayatla iç içe olduğunu gözlemleyebilecek, kendi gündeliğindeki kültürlerarası karşılaşmaların çeşitli örneklerini ve veçhelerini tanıyabilecektir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Ara Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |