Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmaj ve Ekran Çalışmaları | ITM 011 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ŞEBNEM CEYLAN APAYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Medya, reklam, halkla ilişkiler ve pazar kavramları çerçevesinde imaj oluşumu, imaj ve gerçeklik arasındaki ilişkiler ve bu ilişkilerin yönetimi konusunda bir perspektif kazanımı sağlamak. İmaj kavramına değinerek, imajın kurumsal, politik önemi hakkında bilgi vermek ve buna ilişkin çalışmalarla örneklendirmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | İmaj kavramını ve türlerini açıklamak, kurumsal ve politik imaja ilişkin örnekler vermek, ekranda imaj tasarımının nasıl olduğuna yönelik tartışmalar yapmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kurumsal ve kişisel imajı açıklayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | İmaj üretiminde kitle iletişim araçlarının önemini tartışabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmaj kavramı ve öğeleri | |
2 | İmaj kavramı ve öğeleri | |
3 | Pazar kavramı ve imajla ilişkisi | |
4 | Pazar kavramı ve imajla ilişkisi | |
5 | İmaj ve gerçeklik | |
6 | İmaj ve gerçeklik | |
7 | Kitle iletişim araçları aracılığıyla imaj üretimi | |
8 | KISA SINAV | |
9 | Kitle iletişim araçları aracılığıyla imaj üretimi | |
10 | Örnek olay incelemesi | |
11 | Politik imajlar | |
12 | Örnek Olay İncelemesi | |
13 | İmaj çalışmaları açısından etik tartışması | |
14 | FİNAL SINAVLARI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | BAUDRİLLARD, Jean (1997), Tüketim Toplumu, Çev. Hazal Deliceçaylı, Ferda Keskin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. BURTON, Graeme (1995), Görünenden Fazlası, Çev. Nefin Dinç, İstanbul: Alan Yayıncılık. DEBORT, Guy (1996), Gösteri Toplumu, Çev. Ayşen Ekmekçi, Okşan Taşkent, İstanbul: Yayınları. EWEN, Stuart (1999), All Consuming Images, USA: Basic Books. FREEDMAN, Jonathan L., SEARS, David O., CARLSMITH, J. Merrill (1989), Sosyal Psikoloji, Çev. Ali Dönmez, İstanbul: Ara Yayıncılık. MORGAN, Gareth (1997), Imagin.i.zation, San Francisko: Berrett-Koehler Pub. RITZER, George (2000) Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, Çev. Şen Süer Kaya, İstanbul: Ayrıntı Yayınları ROBINS, Kevin (1999), İmaj, Çev. Nurçay Türkoğlu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. YILDIZ, Nuran (2002), Liderler, İmajlar, Medya, Ankara: Phoenix Yayınları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Kurumsal ve kişisel imajı açıklayabilmek. |
2 | İmaj üretiminde kitle iletişim araçlarının önemini tartışabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
2. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav | 5 | 5 | 25 |
Sözlü Sınav | 5 | 5 | 25 |
Final | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |