Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya Okur Yazarlığı | ITM 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste amaçlanan medya okuryazarlığına ideolojik, ekonomik ve sosyal boyutları üzerinden eleştirel bir nitelik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | İletişim bilimlerine ve mecralara ilişkin eleştirel ve bütünlüklü bir bakış kazanılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eleştiri yapma pratiği geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tüketimin aslında ideolojik bir edim olduğunu tartışabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Eleştirel kuramların karşılığını medyada arar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | ||
5 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | ||
6 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Günümüz dünyasında iletişimin anlamı, temel kavramları, yeri ve önemine ilişkin genel bir giriş | |
2 | Modernitenin kat ettiği sosyo-ekonomik ve siyasal dönüşüm (küreselleşme) | |
3 | İletişimin aracılandırılması: Sözden yazıya, yazıdan görüntüye(sözlü ve yazılı - görsel kültür) | |
4 | Geleneksel Kitle İletişim Kuramları (düz çizgisel düşünme) | |
5 | Kitle iletişiminin temel özellikleri (tarihi, yapısı, kültürel ve ekonomik boyutları) | |
6 | Kitle iletişiminin temel özellikleri (tarihi, yapısı, kültürel ve ekonomik boyutları) | |
7 | Merkezi Perspektif | |
8 | Modern Bilincin yeri biçimi olarak televizyon (yanlış bilinç, parçalanma, tekrar ve belirsizlik) | |
9 | Kültür Endüstrisi | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Yeni Medya | |
12 | Aracılandırılmış deneyimin mekânı olarak yeni medya | |
13 | Genel tekrar I | |
14 | Genel Tekrar II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mutlu, E. İletişim Sözlüğü. Ankara: Ayraç Yayınları. Huberman, L. .Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla. İstanbul: İletişim Yayınları. Marx, K. 1844 El Yazmaları. İstanbul: Birikim Yayınları. Ong,W. J. Sözlü ve Yazılı Kültür. İstanbul: Metis Yayınları. Althusser, L. İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları.İthaki Yayınları. |
Ders Kaynakları | Türkoğlu, N. 2004. Kitle İletişimi ve Kültür. Naos Yayıncılık. Crary, J. 2010. Gözlemcinin Teknikleri, On Dokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite. Metis Yayınları. Adorno, T. 2011. Kültür Endüstrisi- Kültür Yönetimi. İletişim Yayınları. Bauman, Z. 2010. Küreselleşme. Ayrıntı Yayınları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Eleştiri yapma pratiği geliştirir. |
2 | Tüketimin aslında ideolojik bir edim olduğunu tartışabilmek |
3 | Eleştirel kuramların karşılığını medyada arar. |
4 | |
5 | |
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 5 | 10 | 50 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |