Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dış Ticaret Girişimciliği ve İş Geliştirme | UTC 208 | 4 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Seren ÖZSOY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Global ölçekte yönetsel paradigmanın yanında girişimcilik faaliyetlerini pratiklerle değerlendirmek |
Dersin İçeriği | 14 haftalık ders planında genel olarak uluslararası girişimcilik kavramı, alandaki teorik gelişmeler, girişimcilerin uluslararası stratejik alternatifleri anlatılmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Girişimciliğin doğası hakkında spesifik bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Uluslararası girişimciliğin avantaj ve dezavantajları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Türkiye´deki uluslararası girişimleri değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Ülkelerin uluslararası girişim potansiyelini değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimcilik üzerine zihin açıcı bir tartışma | |
2 | Girişimciliğin ve uluslararası girişimciliğin doğası üzerine I | |
3 | Girişimciliğin ve uluslararası girişimciliğin doğası üzerine II | |
4 | Girişimciler niçin uzaklara gitmek ister ve hangi yollarla uluslararasılaşır | |
5 | Girişimcilik ve uluslararası girişimcilik modelleri | |
6 | Uluslararası girişimcilikte paradigmalar | |
7 | İş modeli nasıl geliştirilir? I | Osterwalder, A. ve Y. Pigneur (2010) İş Modeli Üretimi, Optimist. |
8 | İş modeli nasıl geliştirilir? II | Osterwalder, A. ve Y. Pigneur (2010) İş Modeli Üretimi, Optimist. |
9 | Ara sınav | |
10 | Bir işe uluslararası boyut kazandırma I | |
11 | Bir işe uluslararası boyut kazandırma II | |
12 | Öğrenci proje sunumları | |
13 | Öğrenci proje sunumları | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notu olarak sunulan ilgili dokumanlar |
Ders Kaynakları |
Can, E. (2009). Uluslararası İşletmecilik Teori ve Uygulama, Beta Yayınları. Dunning, J.H. ve S.M. Lundan (2008) Multinational Enterprises and the Global Economy, Edward Elgar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Girişimciliğin doğası hakkında spesifik bilgi sahibi olmak | |||||||||
2 | Uluslararası girişimciliğin avantaj ve dezavantajları | |||||||||
3 | Türkiye´deki uluslararası girişimleri değerlendirme | |||||||||
4 | Ülkelerin uluslararası girişim potansiyelini değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |