Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki İngilizce II UTC 201 3 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. OYLUM ŞEHVEZ ERGÜZEL
Dersi Verenler Arş.Gör. OYLUM ŞEHVEZ ERGÜZEL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

The purpose of the course is to enable students to understand international trade organizations and stories of big exporters such as China, Germany and so on. Each unit of the course focuses on a particular cases. 

Dersin İçeriği

The course contains international trade topics such as export stories, WTO, ITC and so on. Each theme is presented with a background in the context of real-life situations.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Describe departments using prepositions; Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Describe current activities using present continuous; Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Compare products and companies; Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Talk about present and future arrangements; Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Use going to and the infinitive of purpose; Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Use the present perfect; Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Introduction
2
3
4
5
6
7
8 Midterm
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Cook, T. A., Alston, R., Raia, K. 2004. Mastering import & export management. Amacom Books.

 

Mascull, B. 2002. Business Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.

 

Gupta, P. 2017. Export Import Management. New York: McGraw Hill.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir.
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir.
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler.
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir.
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir.
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur.
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Describe departments using prepositions;
2 Describe current activities using present continuous;
3 Compare products and companies;
4 Talk about present and future arrangements;
5 Use going to and the infinitive of purpose;
6 Use the present perfect;
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
3. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Sözlü Sınav 1 6 6
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5