Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İlişkiler | UTC 324 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASİN KEREM GÜMÜŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Oylum Şehvez ERGÜZEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Küreselleşme sürecini yaşamakta olan günümüz dünyasında, öğrencilerin uluslararası ilişkilerle ilgili kavram ve teoriler ile uluslararası örgütler ve bunların organlarının görevleri ve amaçları konusunda öğrencileri bilgi sahibi olmaları sağlanacak, bölgesel ve global ilişkilerde bilimsel gerçekler dikkate alınarak ülkemizin barışçıl ve müreffeh olarak diğer devlet ve kuruluşlarla ilişkilerini çıkarlarını zedelemeden yürütme zemininin gerekleri ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste Uluslararası İlişkiler kavramları ele alınarak, belli başlı uluslararası ilişkiler aktörleri kısaca işlenecektir. Devletlerin dış politika ile ilgili gücü, karar alma sistemi, hedefleri, stratejileri başta diplomasi olmak üzere araçları işlenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası İlişkiler aktörlerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Devletlerin dış politika çevrelerini anlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Devletlerin dış politik hedeflerini Türkiye ve bölge ülkeleri örneğinde tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Dış politika stratejilerini günümüz ve yakın dönem politikalarını dikkate alarak açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Diplomasi, propaganda, ekonomik araçlar ve silahlar olarak dış politika araçlarını anlar ve tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Uluslararası ilişkiler alanındaki örgüt ve kurumlar ile ilişkileri tanımlar ve açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası İlişkiler Biliminin Ortaya Çıkışı ve Konusu | 1. Nolu Kaynak |
2 | Uluslararası İlişkilerin Temel Kavramları | 1. Nolu Kaynak |
3 | Uluslararası İlişkilerin Aktörleri I | 1. Nolu Kaynak |
4 | Uluslararası İlişkilerin Aktörleri II | 1. Nolu Kaynak |
5 | Uluslararası İlişkiler Teorileri | 1. Nolu Kaynak |
6 | Dünya Politikasının Tarihsel Gelişimi I | 1. Nolu Kaynak |
7 | Dünya Politikasının Tarihsel Gelişimi II | 1. Nolu Kaynak |
8 | Uluslararası Politik Ekonomi | 1. Nolu Kaynak |
9 | Ara Sınav | |
10 | Ulusal Güç ve Dış Politika-I | 1. Nolu Kaynak |
11 | Ulusal Güç ve Dış Politika-II | 1. Nolu Kaynak |
12 | Savaş, Barış ve Terör I | 1. Nolu Kaynak |
13 | Savaş, Barış ve Terör II | 1. Nolu Kaynak |
14 | Uluslararası Güncel Sorunlar | 1. Nolu Kaynak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Şaban Kardaş, Ali Balcı, “Uluslararası İlişkilere Giriş”, Küre Yayınları, İstanbul, 2013 |
Ders Kaynakları | 1. Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınları, İstanbul. İlgili Konular |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uluslararası İlişkiler aktörlerini tanımlar. | |||||||||
2 | Devletlerin dış politika çevrelerini anlar. | |||||||||
3 | Devletlerin dış politik hedeflerini Türkiye ve bölge ülkeleri örneğinde tartışır. | |||||||||
4 | Dış politika stratejilerini günümüz ve yakın dönem politikalarını dikkate alarak açıklar. | |||||||||
5 | Diplomasi, propaganda, ekonomik araçlar ve silahlar olarak dış politika araçlarını anlar ve tartışır. | |||||||||
6 | Uluslararası ilişkiler alanındaki örgüt ve kurumlar ile ilişkileri tanımlar ve açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |