Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mevlevi Ayinleri | DKS 410 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Meşk I & II |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KORKUTALP BİLGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk makam müziği besteciliğinin zirvesi olarak kabul edilen, bu müziğin en büyük mürekkeb formu olan, ilga edilmeden önce Mevlevi dergâhlarının mutad ayinlerinde, günümüzde ise sema eşliğinde veya müzik eseri olarak konserlerde icra edilen Mevlevi Ayinleri'nin icrasını öğrenmek ve pekiştirmek.
|
Dersin İçeriği | Mevlevi Ayinleri hakkında genel bilgiler Bölümleri Biçimsel, ritmik ve makamsal yapıları İcrası
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasavvufî müzik ve Mevlevi ayinleri hakkında bilgi edinilir. | ||
2 | Mevlevi ayini icrasında kullanılan usuller öğrenilip pekiştirilir. | ||
3 | Mevlevi ayini icra üslubu öğrenilip pekiştirilir. | ||
4 | Mevlevi ayini icra etme kabiliyeti kazanılır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mevlevilik ve Mevlevi Ayinleri hakkında genel bilgiler | |
2 | Mevlevi ayinlerinin biçimsel yapısı, bölümlerin metafizik anlamları | |
3 | Mevlevi ayinlerinde kullanılan usuller | |
4 | Mevlevi ayinlerinde kullanılan usullerin pekiştirilmesi | |
5 | Naat-ı Mevlânâ ve icrası | |
6 | Dini müzik ve Mevlevi ayini icrasında telaffuz | |
7 | Buhurîzâde Mustafa Efendi'nin Segâh Mevlevi Ayini icrası | |
8 | Yıliçi sınavı | |
9 | Buhurîzâde Mustafa Efendi'nin Segâh Mevlevi Ayini icrası | |
10 | Buhurîzâde Mustafa Efendi'nin Segâh Mevlevi Ayini icrası | |
11 | Buhurîzâde Mustafa Efendi'nin Segâh Mevlevi Ayini icrası | |
12 | ||
13 | Buhurîzâde Mustafa Efendi'nin Segâh Mevlevi Ayini icrası | |
14 | Buhurîzâde Mustafa Efendi'nin Segâh Mevlevi Ayini icrası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mevlevi Ayinleri fasikülleri - İstanbul Konservatuarı Yayınları Mevlevi Ayinleri - Sadeddin Heper Mevlevi Usul ve Adabı - Hüseyin Top
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tasavvufî müzik ve Mevlevi ayinleri hakkında bilgi edinilir. | ||||||||||||
2 | Mevlevi ayini icrasında kullanılan usuller öğrenilip pekiştirilir. | ||||||||||||
3 | Mevlevi ayini icra üslubu öğrenilip pekiştirilir. | ||||||||||||
4 | Mevlevi ayini icra etme kabiliyeti kazanılır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |