Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya Müzik Türleri | DKS 415 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | HOOD, Mantle, Musics of Many Cultures. Calıfornıa Pres. 1998 |
Önerilen Seçmeli Dersler | Müzkoloji, Etnomüzikoloji, Sistematik Müzikoloji. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünya müzik türlerinin amacı etnik ve evrensel müzik türlerinin yaklaşık olarak tanımlamaya çalışmasıdır. Tanımlama şekli enstruman çeşitleri, ritim farklılıkları, sosyo kültürel ve politik durumların ve coğrafyanın müziğe etkileri, sözlü müziklerde ise söz içeriklerine yansıma şeklini araştırmak ve diğer türlerden farklılıkları ortaya koymaktır.
|
Dersin İçeriği | Müzik , genel çerçeveden bakıldığında Avrupa teorisinin kullanıldığı ve yüzyıllardır gelişme göstermiş türler ve içerikler bütünüdür.Dünya Müzik türleri dersi amacı doğrultusunda bütün dünyada yapılan müziklerin genel olarak işleneceği bir sentez dersidir.Müzik adamlarının bu yüzyılda gelişen fikirleri artık her ülkenin bir sanat müziği ve halk müziği vardır fikrindedir.İşte bu yaygın fikirler doğrultusunda öğrencinin müzikal bakış acısını zenginleştirmek çok yönlü ve çok renkli bakması dersin tanımları arasındadır.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, | |
3 | Bireysel Çalışma, Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | HOOD, Mantle, Musics of Many Cultures. Calıfornıa Pres. 1998 MALM. Willam, Music Cultures of the Pasific The Near East, and Asıa | Hood, sayfa.10 |
2 | Seçilen bir müzik türüyle ilgili öğrencilere ön araştırma çalışması yapmak ve bu müzik türüyle ilgili ödeve verilmesi. Örnek Amerika. | Hood. Sayfa.11-26 |
3 | Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak | Hood, sayfa.26 |
4 | Yeni bir ülke müziğinin araştırılması hatta dünya kıtaları olarak ele alınıp Örnek Afrika öğrencilere derste örneklendirme yapılması ve araştırma ödevi verilmesi. | Malm,s.211 |
5 | Daha önce verilmiş olan Amerika ve Afrika kıtalarının müziklerinin içerik açısından da değerlendirilip hem formal hem müzikal anlamda farklılıkların nedenlerini ortaya koymak. | Malm, 214-243 |
6 | Daha önce verilmiş olan Amerika ve Afrika kıtalarının müziklerinin içerik açısından da değerlendirilip hem formal hem müzikal anlamda farklılıkların nedenlerini ortaya koymak. | Elde edilen kayıtlar |
7 | Görüntülü karşılaştırmalı eğitim yapmak genel olarak ders notlarının değerlendirilmesinin yapılması. | Elde edilen kayıtlar |
8 | Görüntülü karşılaştırmalı eğitim yapmak genel olarak ders notlarının değerlendirilmesinin yapılması. | Elde edilen kayıtlar |
9 | Asya kıtası müziklerinin incelenmesi için görüntü ve dinlemeli çalışma yapılması, Öğrencilere araştırma ödevi verilmesi. | Öğrencilere araştırma ödevi verilmesi |
10 | Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak | Örnek Çalışma |
11 | Verilen örnekler kapsamında görüntülü eğitim ve dinleyerek örneklendirme yapılarak o ülkeyle ilgili ortak noktaları ve farklıları tespite çalışmak | Ortak çalışma |
12 | Avrupa Müziğinin araştırılması. Öğrencilere örnekler ve araştırma ödevi verilmesi. | Anlatım Ödevi |
13 | Asya, Avrupa, Afrika ve Amerika kıtalarını pekiştirmek amaçlı daha önce verilen örnekler ve araştırma ödevlerine dayanarak derste formal ve müzikal inceleme, Enstrumanların özellikleriyle ilgili kısa bilgi verme, kısa bir sosyo kültürel ve tarih inceleme | Malm, 214-243 |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | FUJE, Linda, East Asia (Makale) 1995.
|
Ders Kaynakları | HOOD, Mantle, Musics of Many Cultures. Calıfornıa Pres. 1998 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 |
2 | |||||||||||||
3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 2 | 16 | 32 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |