Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Müziği Solfej ve Nazariyatı II | THS 433 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Halk Müziğinde yöre kavramı ve baskın karakterdeki yöreleri öğrenebilme, solfej yapabilme, dikte ve deşifre çalışmaları. |
Dersin İçeriği | Türk halk müziğindeki "yöre" ifadesini kavramak, yöre türkülerinin solfejini yapmak ve uygun melodi diktesi çalışmaları yapmak, Cumhuriyet sonrası Türk halk müziği hakkında bilgi sahibi olmak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uygun dikte ve deşifre çalışmaları yapar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Türk halk müziğinde kullanılan usul ve makamları analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Yöre bilgisine sahip olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Erzincan bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM repertuvarındaki yöre türkülerinin dinlenilmesi. |
2 | Doğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Erzurum bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM repertuvarındaki yöre türkülerinin dinlenilmesi. |
3 | Doğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Elazığ-Harput bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM repertuvarındaki yöre türkülerinin dinlenilmesi. |
4 | Güneydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Gaziantep-Hatay bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM repertuvarındaki yöre türkülerinin dinlenilmesi. |
5 | Güneydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Şanlıurfa-Kerkük bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM repertuvarındaki yöre türkülerinin dinlenilmesi. |
6 | Güneydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Diyarbakır-Mardin bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM repertuvarındaki yöre türkülerinin dinlenilmesi. |
7 | Kuzeydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü, yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM repertuvarındaki yöre türkülerinin dinlenilmesi. |
8 | Kuzeydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Azerbaycan bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM repertuvarındaki yöre türkülerinin dinlenilmesi. |
9 | Kuzeydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Kars-Ardahan bölgesi),yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM repertuvarındaki yöre türkülerinin dinlenilmesi. |
10 | Ege yöresi müzik kültürü (Kuzey Ege bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM repertuvarındaki yöre türkülerinin dinlenilmesi. |
11 | Ege yöresi müzik kültürü (İç Ege bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM repertuvarındaki yöre türkülerinin dinlenilmesi. |
12 | Ege yöresi müzik kültürü (Güney Ege bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM repertuvarındaki yöre türkülerinin dinlenilmesi. |
13 | Cumhuriyet sonrası Türk halk müziği. | TRT THM repertuvarındaki yöre türkülerinin dinlenilmesi. |
14 | Genel tekrar | TRT THM repertuvarındaki yöre türkülerinin dinlenilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | GÜRKAN, Kazım; Yayımlanmamış ders notları. DEMİR, Sertan; Yayımlanmamış Ders Notu, 2007/2008 Sakarya Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Sakarya 2007
|
Ders Kaynakları | TRT THM Arşivi. Ekici, Savaş; Yayımlanmamış ders notu, Türk Halk Müziği Bilgileri, Gaziantep Üniversitesi TMDK, Gaziantep 2003. DEMİR, Sertan; Yayımlanmamış Ders Notu, Sakarya Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Sakarya 2016
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uygun dikte ve deşifre çalışmaları yapar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
2 | Türk halk müziğinde kullanılan usul ve makamları analiz eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
3 | Yöre bilgisine sahip olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |