Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı II (Klarnet) | CKL 212 | 4 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak.
|
Dersin İçeriği | Klarnetin tarihİ klarnetin bölümlerİ ve yapısal özelliklerinin anlatılmasI Klarnetin düzgün tutuşu ve üflemesi 2. oktav natural ve yarım seslerin seslerin öğretilmesi ve etüt çaldırılması Türk Müziği makamları öğretip icra teknik bilgileri verilip nota ile icra edilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | klarnetin1. oktavdan 2 .oktava geçiş pozisyonunun öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, | |
2 | klarnetin 2.3 oktav naturel ve yarım seslerin öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | 2/4 lük 3/4 lük 4/4 lük usullerde ki eserleri icra becerisi kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Buselik makamının öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Klarnetin bölümlerini takıp çıkarmasının öğrenip uygulama becerisini kazanabilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | KLARNETİN 2.OKTAV NATUREL SESLERİNİN ÖĞRETİLMESİ. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
2 | KLARETİN 2. OKTAV NATUREL SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
3 | KLARNETİN 2.OKTAV NATUREL SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
4 | KLARNETİN 2.OKTAV NATUREL SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜL.SÜN KİTABI |
5 | KLARNETİN 2. OKTAV YARIM SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
6 | KLARNETİN 2.OKTAV NATUREL VE YARIM SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
7 | KLARNETİN 1. OKTAVINDAN 2. OKTAVA GEÇME ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
8 | KLARNETİN 1.2.OKTAV KARIŞIK SESLERDE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
9 | KLARNETİN 3.OKTAV NATUREL SESLERİNİN ÖGRETİLMESİ VE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
10 | KLARNETİN 3. OKTAV YARIM SESLERİN ÖĞRETİLMESİ VE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
11 | KLARNETİN 1.2.3. OKTAV SESLERİNDE KROMATİK ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
12 | BUSELİK MAKAMINDA 2/4 LÜK VE 3/4 LÜK USULLERDE ETÜT İCRA EDİLMESİ. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
13 | BUSELİK ESER DİL BESTENİM MEŞHURUM İCRASI EDİLMESİ. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
14 | GENEL TEKRAR. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim( metin Gülsün kitabı ) TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
Ders Kaynakları | Türk Müziği Klarnet eğitimi kitabı metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı öğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | klarnetin1. oktavdan 2 .oktava geçiş pozisyonunun öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması. | ||||||||||||
2 | klarnetin 2.3 oktav naturel ve yarım seslerin öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması. | ||||||||||||
3 | 2/4 lük 3/4 lük 4/4 lük usullerde ki eserleri icra becerisi kazanılması. | ||||||||||||
4 | Buselik makamının öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması. | ||||||||||||
5 | Klarnetin bölümlerini takıp çıkarmasının öğrenip uygulama becerisini kazanabilmesi. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |